ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α (H/ΛΓ)

Άγγελος Γιαννούλας

Περιγραφή

Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση των «Θετικών Επιστημών" και της "Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με χρήση ψηφιακών εργαλείων (γενικά κάθε Επιστήμη & ιδιαίτερα τις Θετικές Επιστήμες)

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να είστε σε θέση:

  • Να προσδιορίζετε την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφετε το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. 
  • Να διατυπώνετε επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
  • Να προσδιορίζετε τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση.
  • Να αναγνωρίζετε τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Να σχεδιάζετε στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. 
  • Να τις υλοποιείτε κα
Περισσότερα  

Ενότητες

  • Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων
    • Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
    • Τι θα επιχειρήσουμε
      • Μαθησιακοί στόχοι
    • Εργαστηριακές δραστηριότητες
    • Παιδαγωγικές μέθοδοι
    • Αξιολόγηση 
  • Εγγραφή στο εργαστήριο 
    • Εγγραφή στην η-τάξη
    • Εγγραφή στη φόρμα του μαθήματος (πάτα εδώ
  • Υπενθύμιση: Εκπαιδευτικό σενάριο
  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology)
    • Τεχνολογία (ορισμός)
    • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (ορισμός)
      • Ανάλυση του ορισμού
    • Πού πρέπει να εστιάζουμε;
    • Χρονογραμμές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
  • Άσκηση (συνεργατική)
    • Δημιουργία χρονογραμμής online
    • Γνωριμία με τα infographic (πληροφοριακά γραφήματα)
  • Εργασία:
  • Σημειώσεις
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 1 (σελ. 11 έως 20)

      • Κεφάλαιο 11 (σελ. 222 έως 224)
  •  Άσκηση με τη χρήση προσομοίωσης 
    • Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
    • Φύλλο εργασίας
      • Ομαδοσυνεργατική μάθηση 
      • Διερεύνηση/Ανακάλυψη 
      • Καθοδηγούμενη διερευνητική μάθηση
    • Διασύνδεση με τις γνώσεις του προηγούμενου μαθήματος
      • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
      • TPACK
  • Προσομοιώσεις (simulations)
    • Παραδείγματα
      • Μαθηματικών
      • Φυσικής
    • Κέρδη και οφέλη
    • Παράδειγμα
      • Εργαστήριο
      • Άσκηση
  • Σημειώσεις
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 11 (σελ. 222 - 224)
      • Κεφάλαιο 11 (σελ. 228 - 232)
  • Εξατομικευμένη μάθηση 
    • Προσοπωποιημένη μάθηση
    • Διαφοροποιημένη μάθηση
    • Εξατομικευμένη μάθηση
  • Εργαστήριο: Εξατομικευμένη μάθηση στην αίθουσα
    • Γραφική αναπαράσταση συνάρτησης
      • Α' βήμα: Έλεγχος γνώσεων
      • Β' βήμα: Δημιουργία ομάδων/ατόμων μελέτης
      • Γ' βήμα: Εργασία ανά ομάδα/άτομα
  • Παιγνιώδης μάθηση
    • Παιγνίδι "Maze"
      • Προγραμματισμός σε block
    • Πλατφόρμα App Inventor
      • Δημιουργία App για SMS αποστολή
    • Φόρμα αξιολόγησης
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

  • Λογοκλοπή (plagiarism)
    • Πνευματική ιδιοκτησία (copyright)
    • Βιβλιογραφικές αναφορές
      • Πρότυπα βιβλιογραφικής αναφοράς
      • Doi & ISBN
      • Αυτοματοποιημένη αναφορά
      • Εργαστήριο
      • Άσκηση
    • Λογοκλοπή
      • Ορισμός
      • Παράδειγμα
      • Ανίχνευση ηλεκτρονικής λογοκλοπής
      • Παραδείγματα επιφανών προσώπων
  • Ηλεκτρονική προσβασιμότητα
    • Τι σημαίνει ο όρος "η-προσβασιμότητα";
    • Οφέλη
    • Παραδείγματα
    • Εργαστήριο:
      • Ιστοσελίδα με κώδικα USERWAY
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑαπό 29/4/24 έως 12/5/24

7η Ενότητα: ΠΡΟΟΔΟΣαπό 29/4/24 έως 19/5/24

Μην ξεχνάτε ότι με την επιστροφή έχουμε ΠΡΟΟΔΟ.

Ημέρα: Τρίτη  14/05/2024

Ώρα: ώρα του εργαστηριακού μαθήματος 

Διάρκεια: 90'

Υλικό: Όλες οι ενότητες.

Για τους παλαιότερους φοιτητές: Μπορούν να παρουσιαστούν σε όποια ώρα επιθυμούν (09:00 ή 11:00 ή 13:00).

8η Ενότητα: (Θεμελιώδης) Αρχή των πολυμέσων / Μαθησιακό στυλαπό 20/5/24 έως 26/5/24
  • Εργαστήριο
    • Ποιος είναι ο δικός σου τύπος μάθησης (μαθησιακό στιλ)
  • Τύπος/Στιλ μάθησης
  • Πολυμέσα στην εκπαίδευση  
    • Πολυμέσα και Υπερμέσα.
    • Υπερκείμενα (hypertexts) και HyperDocs.
    • Πολυμέσα στην εκπαίδευση.
    • Διαδραστικά / μη-διαδραστικά πολυμέσα.
  • Αρχή των πολυμέσων 
    • Πολυμεσική μάθηση.
    • Η (θεμελιώδης) αρχή των πολυμέσων.
      • Παραδείγματα
    • Άσκηση
      • Δημιουργία πολυμέσου με βάση την αρχή των πολυμέσων
  • Video/Θεωρία
    • Η (θεμελιώδης) αρχή των πολυμέσων του Richard E. Mayer
    • Η γνωστική θεωρία της πολυμεσικής μάθησης
  • Εργαστήριο
    • Ομαδική εργασία
    • Δημιουργία πληροφοριών βάσει της αρχής των πολυμέσων

Ημερολόγιο