Δ104Ε – Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΜΕΣΣΑΡΗΣ

Περιγραφή

ΤΥΠΙΚΗ

Η δεοντολογία κυρίαρχος παράγων του έργου για την πρόληψη των ατυχημάτων και την προστασία των εργαζομένων. Υπευθυνότητα αρμοδίου μηχανικού (τεχνικού ασφαλείας). Λήψη στοιχείων για κατάταξη κινδύνων ατυχημάτων, αξιοποίηση στατιστικών στοιχείων, ανάλυση σφαλμάτων και κατανομή ευθυνών, σχεδιασμός και πρόγραμμα ασφαλείας στον τομέα των κατασκευών, κατανομή ρόλων για την εφαρμογή τους, ατομική υγιεινή, αντιμετώπιση αντίξοων καιρικών συνθηκών, πρώτες βοήθειες. Βασικοί νόμοι που διέπουν τα μέτρα ασφαλείας. Νομοθεσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ

Ασφάλεια και Υγεία της Εργασίας (ΑΥΕ) στην κατασκευαστική βιομηχανία, στις υπηρεσίες και στους χώρους εκπαίδευσης. Περιλαμβάνονται έννοιες:

  1. Ιστορία, φιλοσοφία, κοινωνιολογία, οικονομία, νομοθεσία, στατιστική, εξόρυξη γνώσεων και δόγμα ΑΥΕ.

  2. Κίνδυνοι (ατύχημα και επαγγελματική νόσος) και συλλογικά και ατομικά μέσα προστασίας (ΣΑΠ και ΜΑΠ)

  3. Οργάνωση ΑΥΕ στους τρεις προαναφερθέντες χώρους.

  4. Αντίξοοι παράγοντες εργασιακού περιβάλλοντο

Περισσότερα  
Συμπληρωματικά Στοιχεία:

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ

Α. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΑΣΕΩΣ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ:

  • υιοθετήσουν απόψεις ΑΥΕ με την ανθρωπιστική και ανθρωποκεντρική της προέκταση
  • απορρίπτουν λανθασμένες αντιλήψεις και προωθούν αποτελεσματικά την ΑΥΕ
  • αποκτήσουν αίσθηση και προβλεπτικότητα επικινδύνων καταστάσεων κατά την εργασία
  • αναπτύξουν πατερναλιστική, ολιστική και ποιοτική προσέγγιση ΑΥΕ κατά την οργάνωση της εργασίας στους τρεις προαναφερθέντες τομείς.   

B. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ:

  • Επιλύουν προβλήματα στελέχωσης, βασικής οργάνωσης και προγραμματίζουν δράσεις ΑΥΕ
  • Οργανώνουν ένα χώρο εργασίας, υπολογιστικά, σε επίπεδο σήμανσης, κυκλοφορίας, πυρασφάλειας, αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, εργονομίας κ.α. 
  • Απαριθμούν, αναγνωρίζουν - διακρίνουν, περιγράφουν και ονομάζουν κινδύνους του άμεσου εργασιακού περιβάλλοντος, τις επιπτώσεις των στην υγεία του εργαζομένου, επιλέγουν μέτρα αντιμετώπισης, εκτιμούν το επίπεδο κινδύνου και την ταχύτητα λήψης μέτρων
  • Εξορύσουν γνώση και μετατρέπουν νόμους και προδιαγραφές σε υποχρεώσεις και διαδικασίες ΑΥΕ   

Γ. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ:

  • Συντάσσουν εκθέσεις παρατηρήσεων, διαδικασίες ασφαλούς εργασίας, σχέδια επέμβασης  και πάσης φύσεως μελέτες ΑΥΕ
  • Επιθεωρούν και αξιολογούν κατά ΑΥΕ χώρους εργασίας και εκτελούμενες εργασίες κάνοντας με κατάλληλο τρόπο ορθές υποδείξεις
  • Κάνουν χρήση ειδικού λογισμικού ΑΥΕ