ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΕΛΙΝΑ ΑΡΑΒΑΝΗ

Περιγραφή

v     Εννοιολογική προσέγγιση των όρων: Διδακτική, Διδακτική Μεθοδολογία, Μάθηση και Διδασκαλία.  Σταθμοί στην εξέλιξη της Διδακτικής Επιστήμης

v     Πλαίσιο Δόμησης Διδασκαλίας

  • Γενικές αρχές διδακτικής μεθοδολογίας:  Από το τι και το γιατί, στο πώς;

(διδακτικός σκοπός, διδακτικός στόχος, διδακτική μέθοδος, διδακτικός σχεδιασμός, πορεία διδασκαλίας, διδακτικές τεχνικές & μέσα)

v     Εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις και μέθοδοι

  • Το κονστρουκτιβιστικό μοντέλο του διδακτικού σχεδιασμού (role playing, concept maps, brainstorming, graphic organizers)
  • Συνεργατική διδασκαλία και μάθηση (cooperative learning)
  • Διευρευνητική διδασκαλία με σχέδια εργασίας (project)
  • Υποστηρικτική διδασκαλία (scaffolding)
  • Επικοινωνιακό πλαίσιο διδασκαλίας (communicative learning)
  • Διδακτικές προσεγγίσεις με αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών
  • Διάλεξη, κατευθυνόμενος διάλογος, ερωτηματική μέθοδος – μαιευτική, διαλεκτική, επίδειξη
  • Μέθοδος επίλυσης προβλήματος
  • Διδασκαλία από ομάδα εκπαιδευτικών (team teaching)
  • Διδασκαλία
Περισσότερα  

Ημερολόγιο