Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ - Εκπ. Πολιτικών Μηχανικών
Κυπαρισσία ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
Σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης-βίντεο (Διαφάνειες)
ΜΕΡΟΣ Α
1 - Πως κατεβάζω ένα βίντεο από το youtube
1ος τρόπος: Μπορείτε να παρεμβάλετε τη λέξη 'link' πριν τη λέξη youtube στη γραμμή διεύθυνσης (URL) του βίντεο που επιθυμείτε να κατεβάσετε στο δίσκο σας.
2ος τρόπος: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία όπως το yTMP4 (ή οποιαδήποτε άλλη σχετική εφαρμογή) όπου θα εισάγετε τη διεύθυνση (URL) του βίντεο ορίζοντας την επιθυμητή μορφή του βίντεο που θα κατέβει στο δίσκο σας (π.χ. mp4, avi, flv).
2 - Πως δημιουργώ ένα διαδραστικό βίντεο με το edPuzzle
Βήμα 1. Να εντοπίσετε ένα εκπαιδευτικό βίντεο στο youtube π.χ. δίνοντας τη λέξη κλειδί "Πολιτικός Μηχανικός".
Βήμα 2. Να εγγραφείτε στο EdPuzzle και να επεξεργαστείτε (Edit) εκεί το συγκεκριμένο βιντεο ως εξής: επιλέξτε ένα τμήμα του βίντεο (Cut) και προσθέστε 3 ερωτήσεις διαφορετικού τύπου (Questions) σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία ώστε να βοηθήσετε τους μαθητές να παρακολουθήσουν το βίντεο και να αντλήσουν σημαντικές πληροφορίες. Οδηγός χρήσης EdPuzzle στα Ελληνικά: https://www.youtube.com/watch?v=w5yMY0N_Lo8
Bήμα 3. Να αναθέσετε (Assign) το βίντεο σε μία τάξη που θα δημιουργήσετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Να αντιγράψετε στην περιοχή του συζητήσεων τον τίτλο & τον κωδικό της τάξης & τη διεύθυνση του βίντεο που δημιουργήσατε στο EdPuzzle.
ΜΕΡΟΣ Β
4 - Επισκεφθείτε το https://www.menti.com/alpb5pqx5hxr
5 - Τεχνητή Νοημοσύνη στη δημιουργία βίντεο
Συγκρίνετε τα δύο βίντεο εστιάζοντας στις διαφορές τους
GenAI - https://ai.invideo.io/watch/fHTP0BcyFSw
GenAI - https://video.pictory.ai/1730519846638/20241102053305301ADwbE57zEfyoim0
Αξίζει να δείτε ...
...ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με τρόπο που εξαρτάται από τις γνωστικές δομές του, δηλ. ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει με το δικό του τρόπο τη νέα πληροφορία/γνώση και την ενσωματώνει στην προϋπάρχουσα γνωστική δομή του δηλ. σε αυτά που ήδη γνωρίζει ...
Α - ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
Ο J.Novak προσπάθησε να αναπαραστήσει τη γνώση σε μια ιεραρχική δομή εννοιών και προτάσεων με τη μορφή ενός εννοιολογικού χάρτη (ΕΧ) που αποτελείται από κόμβους (έννοιες) και συνδέσμους (εκφράζουν σχέσεις μεταξύ των εννοιών).
Εννοιολογική Χαρτογράφηση - πως κατασκευάζεται ένας εννοιολογικός χαρτης (Διαφάνειες)
Εννοιολογική χαρτογράφηση - είδη δραστηριοτήτων (Διαφάνειες)
ΔΡAΣTHΡIOTHTA Τάξης -
α. Εργαστείτε ατομικά - Μαθαίνω για τη θερμομόνωση (ενδεικτική απάντηση/χάρτης ειδικού)
β. Εργαστείτε σε ομάδες - Μαθαίνω για την τοπογραφική τομή (ενδεικτική απάντηση/χάρτης)
Β - ΧΑΡΤΕΣ ΙΔΕΩΝ
Άλλο είδος χάρτη είναι οι χάρτες ιδεών (mind maps) που χρησιμεύουν στην αποτύπωση και οργάνωση των ιδεών σας γύρω από ένα θέμα - επισκεφθείτε το εργαλείο coggle.it (https://coggle.it/)
Χρήσιμες πηγές
1- Εννοιολογική Χαρτογράφηση (Κεφάλαιο Βιβλίου): Τι είναι και πως χρησιμοποιείται στην τάξη
2 - Επισκεφθείτε το εργαλείο κατασκευής εννοιολογικών χαρτών CmapCloud (έκδοση cloud)
ο μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην μάθησή του και ο δάσκαλος να σχεδιάζει το περιβάλλον δράσης και να λειτουργεί υποστηρικτικά
1 - Εισαγωγή στα θέματα που θα ασχοληθούμε στο μάθημα
2 - Πληροφόρηση και Παραπληροφόρηση - Πως ελέγχω την πληροφορία;
Πόσο εμπιστεύεστε την wikipedia?
Πώς γράφω λήμματα στην Βικιπαίδεια
3 - Παραπληροφόρηση - Fake News: Ο μικρός Νικολάκης και η συλλογή χρημάτων...
Τι είναι τα fake news; Δείτε τα δύο video και προτείνετε πως μπορούμε να περιορίσουμε τη διάδοσή τους;
------------
Ελέγξτε ένα θέμα της επικαιρότητας - ΕΗ - ELLINIKA HOAXES
Μεθοδολογία που χρησιμοποιούν
Κριτήρια αξιολόγησης ιστότοπων
4 - Δηλώστε εδώ στην περιοχή συζητήσεων σελίδες που έχουν ψευδή πληροφορία
-----------------------
5 - CyberSecurity - Πόσο ασφαλής είμαι;
Τι λέτε εσείς; Απαντήστε εδώ δίνοντας 6798 5270 ή
Ακούστε Γιάννη Σαρακατσάνη
6 - Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους ; Διαφάνειες
---------------
7 - Αξιοποίηση video στην εκπαίδευση (διαφάνειες)
8 - Ένα καλό παράδειγμα Σεναρίου Ανεστραμμένης τάξης για τις Κλίμακες εδώ
Τυπολόγιο δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη Laurilard - ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα
ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
9 - Διερευνητική προσέγγιση με Προσομοιώσεις (διαφάνειες)
Φωτόδεντρο - Συλλογές μαθησιακών αντικειμένων Ηλεκτρολογίας & Μηχανολογίας