Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ - Εκπ. Πολιτικών Μηχανικών

Κυπαρισσία ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Περιγραφή

To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.

Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:

  • το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
  • τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)

Ενότητες


Η αξιολόγηση πρέπει να αποτελεί μία διαρκή, δυναμική διαδικασία, ενσωματωμένη στη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την ανατροφοδότηση, αναβάθμιση και τη βελτιστοποίηση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Τελικά καταλάβατε τι είναι η ανεστραμμένη τάξη;
ή δώστε  7537 7611 εδώ https://www.menti.com/alfu3rbsct44 
 

1 - Δραστηριότητα δημιουργίας ερωτηματολογίου/κουίζ γνώσεων με το εργαλείο GoogleForms

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα δημιουργήσετε ένα κουίζ. Θα το διανείμετε στους συμφοιτητές σας να το συμπληρώσουν και θα «δείτε» τα δεδομένα που συλλέξατε…

Βήμα 1: Παρακολουθήστε οδηγίες για την κατασκευή ενός κουίζ στο googleforms (στα ελληνικά, από τη σελίδα 16 ως το τέλος)

Βήμα 2: Για να δημιουργήσετε το δικό σας κουίζ ερωτήσεων, κατεβάστε το φύλλο εργασίας της παρακάτω δραστηριότητας και ακολουθήστε τις οδηγίες που περιλαμβάνει.

Βήμα 3: Δηλώστε τη διεύθυνσή του εδώ

Εναλλακτικά: Αξίζει επίσης να δείτε
1 - Εργαλείο δημιουργίας τεστ αξιολόγησης MagicSchoolAI - Multiple Choice Quiz/Assessment
2 - Εντοπίστε και άλλα εργαλεία αξιολόγησης 
3 - Ανεβάστε το αρχείο αξιολόγησης εδώ 

 

2 - Τι λέτε;

Πως ψηφιακά εργαλεία αξιολόγησης μπορούν να εμπλουτίσουν ένα μάθημα;
Δηλώστε συμφωνία ή αντίθεση με συμφοιτητές σας (Γ1-2024, Αξιολόγηση με ΤΠΕ) - δηλώστε την άποψή σας!

 

Άλλα εργαλεία δημιουργίας τεστ αξιολόγησης

1 - Το Quizlet είναι ένα web 2.0 εργαλείο που επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει flashcards που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές ως εργαλείο μελέτης και αυτο-αξιολόγησης.
 
Δείτε ένα παράδειγμα εξάσκησης με ονοματολογία χημείας.   Αξιοποιήστε το για εξάσκηση με ορολογία καθώς χρησιμοποιεί κάρτες!
 
Δείτε το βίντεο για μια πρώτη εμπειρία με το Quizlet στα Ελληνικά  

 

2 - Kahoot: δημιουργήστε ψηφιακά κουίζ για την αξιολόγηση των μαθητών σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος.

Δείτε εδώ ένα ενημερωτικό βίντεο! 
 
 
 

Α (45') - Για 30' ακολουθήστε (όπου χρειάζεται συνεργαστείτε με τους διπλανούς σας) την ροή δραστηριοτήτων στο σενάριο ανεστραμμένης τάξης που θα βρείτε εδώ

Στη συνέχεια συζητάμε στην ολομέλεια (α) τι βρήκατε χρήσιμο, ενδιαφέρον και πρωτότυπο, (β) τι σας δυσκόλεψε στην εφαρμογή του και θα αλλάζατε στη δική σας τάξη. 

Β (45') - Επιλέξτε ένα θέμα της ειδικότητάς σας για να οργανώσετε τη διδασκαλία του με τη μέθοδο της αντεστραμμένης τάξης (καλή ιδέα θα ήταν να συνεχίσετε αυτό της πρώτης εργασίας, έτσι θα έχετε και έτοιμη τη δραστηριότητα εννοιολογικής χαρτογράφησης για μέσα στην τάξη) ... και 

Βήμα 1: να προτείνετε 1-2 μαθησιακούς στόχους που θα θέλατε να επιτύχουν οι μαθητές σας πριν έρθουν στην τάξη και στη διάρκεια του μαθήματος μέσα στην τάξη [Διαφάνειες: Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους]

Βήμα 2: να κατασκευάσετε το βίντεο (αξιοποιώντας κάποιο από τα εργαλεία που είδαμε στην Ενότητα 4 - Δημιουργώντας βιντεοδιαλέξεις) που οι μαθητές θα παρακολουθήσουν πριν την τάξη κάνοντάς την διαδραστική στο EdPuzzle ή δημιουργώντας ένα μάθημα στο TED-Ed (ακολουθήστε το φύλλο εργασίας ΤΕD-Ed). Αν χρησιμοποιήσετε εργαλεία ΑΙ να αναφέρετε πως και για ποιό σκοπό τα χρησιμοποιήσατε, αν σας ικανοποίησε το αποτέλεσμα που έδωσαν και τι παρεμβάσεις κάνατε.

Βήμα 3: να να προτείνετε 1-2 μαθησιακούς στόχους που θα θέλατε να επιτύχουν οι μαθητές σας μέσα στην τάξη και στη συνέχεια να σχεδιάσετε τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσουν μέσα στην τάξη


1 - Τι είναι η 'Ανεστραμμένη Τάξη'; Παρακολουθήστε τη βιντεοδιάλεξη (έως 4:20')

 >

2 - Παραδείγματα οργάνωσης αντεστραμμένης τάξης

 


Χρήσιμες πηγές

1 - Μετατρέψτε τα βίντεο του YouTube σε μαθήματα με το Edpuzzle! Οι εκπαιδευτικοί το λατρεύουν αυτό!

2 - Δημιουργία παρουσιάσεων και video με Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) - Artificial Intelligence (AI)

Α. Δημιουργήστε παρουσιάσεις με το εργαλείο gamma δηλώνοντάς του στοιχεία όπως (α) το αρχικό κείμενο που δώσατε (αν δώσατε), (β) οδηγίες που δώσατε για το ποιό θα είναι το περιεχόμενο και το ύφος του κειμένου (απλό, ακαδημαϊκό, χιουμοριστικό κ.λπ.), (3) το μέγεθος της παρουσίασης σε διαφάνειες.

Τελικά ποιός είναι ο δημιουργός των διαφανειών; Στην τελευταία διαφάνεια να αναφέρετε τους δημιουργούς!

Δηλώστε εδώ στο forum τη διεύθυνση της παρουσίασης που δημιουργήσατε μαζί με τις προδιαγραφές που δώσατε.


Β. Δημιουργήστε δύο βίντεο με το εργαλείο invideo AI και το εργαλείο pictory.ai αναφέροντας το θέμα κι συγκεκριμένες προδιαγραφές για το περιεχόμενο και τη μορφή του.

Παράδειγμα: Ανεστραμμένη τάξη από ΤΝ με invideo AI

Δηλώστε εδώ στο forum τη διεύθυνση των δύο video που δημιουργήσατε μαζί με τις προδιαγραφές που δώσατε.

Σχολιάστε στην ανάρτησή σας ποιό βίντεο προτιμάτε και γιατί!

H εκπαιδευτική δυναμική του βίντεο στο εργαστήριο & στη θεωρία 

1 - Δημιουργία παρουσιάσεων

Πως κάνουμε μια παρουσίαση σε Power Point
Οδηγίες για την δημιουργία εμφανίσιμων παρουσιάσεων

 

2 - Επιλέξτε ένα βίντεο από το Khan Academy ή τις χρήσιμες πηγές που δίνονται παρακάτω, και σχολιάστε τι σας άρεσε και το επιλέξατε εδώ. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κριτήρια που προτείνονται στο φύλλο εργασίας που θα βρείτε

3 - Δημιουργία βίντεοπαρουσίασης με Active Presenter ήeLecta Live Screen Recorderή Screencast-O-Matic (Screen recorder & Video editor)ήOpen Broadcaster Software(OBS -Free and open source software for video recording and live streaming) ή  με Canva 

(α) Να διαμορφώσετε μία παρουσίαση σε powerpoint ή prezi και στη συνέχεια να καταγράψετε σε βίντεο εσάς καθώς κάνετε την παρουσίαση στον υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας το λογισμικό Active Presenter ή eLecta Live Screen Recorder ή  Screencast-O-Matic ή OBS!

Στη συνέχεια μπορείτε να αναρτήσετε το βίντεο στο κανάλι σας στο YouTube και να το δώσετε στους μαθητές σας!

Βοήθεια: Να παρακολουθήσετε το μάθημα με τίτλο «Πως δημιουργούμε video με το Screencast-O-Matic ή στον αντίστοιχο σύνδεσμο https://ed.ted.com/on/m2WV465o

(β) Να διαμορφώσετε μια video-παρουσίαση απευθείας στο PowToon (παράδειγμα: FERTILE project) ή Canva ή ExplainVideo με τη μορφή animation -

Βοήθεια: Να παρακολουθήσετε εισαγωγικά μαθήματα στο Canva   ή στο PowToon ή ExplainVideo - http://www.easyexplainvideo.com/ ;

Σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης-βίντεο (Διαφάνειες)

ΜΕΡΟΣ Α 

1 - Πως κατεβάζω ένα βίντεο από το youtube

1ος τρόπος: Μπορείτε να παρεμβάλετε τη λέξη 'link' πριν τη λέξη youtube στη γραμμή διεύθυνσης (URL) του βίντεο που επιθυμείτε να κατεβάσετε στο δίσκο σας.

2ος τρόπος: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία όπως το yTMP4 (ή οποιαδήποτε άλλη σχετική εφαρμογή) όπου θα εισάγετε τη διεύθυνση (URL) του βίντεο ορίζοντας την επιθυμητή μορφή του βίντεο που θα κατέβει στο δίσκο σας (π.χ. mp4, avi, flv).

2α - Πως δημιουργώ ένα διαδραστικό βίντεο με το edPuzzle

...ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με τρόπο που εξαρτάται από τις γνωστικές δομές του, δηλ. ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει με το δικό του τρόπο τη νέα πληροφορία/γνώση και την ενσωματώνει στην προϋπάρχουσα γνωστική δομή του δηλ. σε αυτά που ήδη γνωρίζει ...

Α - ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

Ο J.Novak προσπάθησε να αναπαραστήσει τη γνώση σε μια ιεραρχική δομή εννοιών και προτάσεων με τη μορφή ενός εννοιολογικού χάρτη (ΕΧ) που αποτελείται από κόμβους (έννοιες) και συνδέσμους (εκφράζουν σχέσεις μεταξύ των εννοιών).


Εννοιολογική Χαρτογράφηση - πως κατασκευάζεται ένας εννοιολογικός χαρτης (Διαφάνειες)

Εννοιολογική χαρτογράφηση - είδη δραστηριοτήτων (Διαφάνειες)

ΔΡAΣTHΡIOTHTA Τάξης - 

α. Εργαστείτε ατομικά - Μαθαίνω για τη θερμομόνωση (ενδεικτική απάντηση/χάρτης ειδικού)

β. Εργαστείτε σε ομάδες - Μαθαίνω για την τοπογραφική τομή (ενδεικτική απάντηση/χάρτης

Β - ΧΑΡΤΕΣ ΙΔΕΩΝ

Άλλο είδος χάρτη είναι οι χάρτες ιδεών (mind maps) που χρησιμεύουν στην αποτύπωση και οργάνωση των ιδεών σας γύρω από ένα θέμα - επισκεφθείτε το εργαλείο coggle.it (https://coggle.it/) 

Χρήσιμες πηγές

1- Εννοιολογική Χαρτογράφηση (Κεφάλαιο Βιβλίου): Τι είναι και πως χρησιμοποιείται στην τάξη

2 - Επισκεφθείτε το εργαλείο κατασκευής εννοιολογικών χαρτών CmapCloud (έκδοση cloud)

 

 

ο μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην μάθησή του και ο δάσκαλος να σχεδιάζει το περιβάλλον δράσης και να λειτουργεί υποστηρικτικά 

Αξιοποιήστε την Προσομοίωση Αυτόνομο Σύστημα Φωτοβολταϊκών από το Φωτόδεντρο
 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Τάξης 2: Εφελκυσμός και νόμος Ηοοke
 

Αναλογιζόμενοι/νες την εμπειρία που είχατε στη δραστηριότητα 1 με τον πειραματισμό που κάνατε με το Νόμο του Χουκ μέσω μιας ψηφιακής προσομοίωσης, συζητήστε τα παρακάτω ερωτήματα:

- ποια τα δύο πιο σημαντικά θετικά στοιχεία που αναγνωρίζετε συγκριτικά με την παραδοσιακή διάλεξη;

- ποιες οι δύο πιο σημαντικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός στο σχεδιασμό ενός μαθήματος στη διάρκεια του οποίου οι μαθητές πειραματίζονται με μία ψηφιακή προσομοίωση;

Οργάνωση Συζήτησης: (1) H/Ο καθεμία/καθένας να καταθέσει δύο τουλάχιστον μηνύματα και να απαντήσει σε δύο τουλάχιστον συμφοιτητές του/της.

(2) Η/Ο συντονίστρια/στής της συζήτησης σε κάθε ερώτημα να βάλει την τελική απάντηση.

--------------------------------------

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (κατάθεση εργασίας έως 4/11  εδώ )

Έστω ότι πρόκειται να διδάξετε το θέμα «Συνθήκες Ισορροπίας Στερεού Σώματος» του μαθήματος Μηχανική - Αντοχή Υλικών (εντοπίστε το βιβλίο στο Φωτόδεντρο-βιβλία), ενσωματώνοντας ένα ή περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα.

Διαμορφώστε ένα φύλλο εργασίας για μαθητές σας ώστε να πειραματιστούν με μία από τις προσομοιώσεις

«Αντοχή Υλικών - Επίλυση Δοκών» - https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10531  

«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των δυνάμεων» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10444

«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των μαζών» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10445

Αρχικά χρειάζεται να ορίσετε 1-2 μαθησιακούς στόχους και στη συνέχεια να οργανώσετε τον πειραματισμό των μαθητών σε τρεις φάσεις (Πρόβλεψη, Πειραματισμός, Ερμηνεία & Αναστοχασμός).

Για βοήθεια απευθυνθείτε στο Helpdesk!

Χρήσιμες Πηγές

Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους; (Διαφάνειες)

1 - Βιντεοδιάλεξη για την αναθεωρημένη ταξινομία του Bloom (στα Αγγλικά - ενεργοποιήστε από τις Ρυθμίσεις τους υπότιτλους και την αυτόματη μετάφραση, αν το χρειάζεστε).

Προσέξτε τα επίπεδα της ταξινομίας και τα ρήματα που προτείνει σε κάθε επίπεδο για τη διατύπωση των στόχων!

2 - Βιντεοδιάλεξη στα Ελληνικά την αρχική έκδοση της ταξινομίας του Bloom (το επίπεδο Δημιουργίας (Create) ήταν αρχικά Αξιολόγηση (Evaluation)

 

3 - Φύλλο εργασίας για ορισμό μαθησιακών στόχων με τα ρήματα που χρησιμοποιούμε ανά επίπεδο.

--------------------------------------

1 - Εισαγωγή στα θέματα που θα ασχοληθούμε στο μάθημα

Διαφάνειες

 

2 - Πληροφόρηση και Παραπληροφόρηση - Πως ελέγχω την πληροφορία;

Πόσο εμπιστεύεστε την wikipedia?

Πώς γράφω λήμματα στην Βικιπαίδεια

 

3 - Παραπληροφόρηση - Fake News: Ο μικρός Νικολάκης και η συλλογή χρημάτων... 

Τι είναι τα fake news; Δείτε τα δύο video και προτείνετε πως μπορούμε να περιορίσουμε τη διάδοσή τους;

------------

Ελέγξτε ένα θέμα της επικαιρότητας - ΕΗ - ELLINIKA HOAXES

Μεθοδολογία που χρησιμοποιούν

 Κριτήρια αξιολόγησης ιστότοπων 

 

4 - Δηλώστε εδώ στην περιοχή συζητήσεων σελίδες που έχουν ψευδή πληροφορία

 -----------------------

 

5 - CyberSecurity - Πόσο ασφαλής είμαι;

Τι λέτε εσείς; Απαντήστε εδώ δίνοντας 6798 5270 ή

Ακούστε Γιάννη Σαρακατσάνη 

 

6 - Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους ; Διαφάνειες

---------------

7 - Αξιοποίηση video στην εκπαίδευση (διαφάνειες)

Αξιολόγηση video

8 - Ένα καλό παράδειγμα Σεναρίου Ανεστραμμένης τάξης για τις Κλίμακες εδώ

Τυπολόγιο δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη Laurilard - ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα

ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες

9 - Διερευνητική προσέγγιση με Προσομοιώσεις (διαφάνειες)

Φωτόδεντρο - Συλλογές μαθησιακών αντικειμένων Ηλεκτρολογίας & Μηχανολογίας