ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ B (H/NΚ) (UND129)
Άγγελος Γιαννούλας
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με χρήση ψηφιακών εργαλείων (γενικά κάθε Επιστήμη & ιδιαίτερα τις Θετικές Επιστήμες)
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να προσδιορίζουν την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφουν το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν
- Να διατυπώνουν επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
- Να προσδιορίζουν τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση
- Να αναγνωρίζουν τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση
- Να σχεδιάζουν στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, να τις υλοποιούν και να σχεδιάζουν έρευνες δράσης που θα αξιολογούν τον αντίκτυπο αυτών των στρατηγικών ενσωμάτωσης
- Να αναπτύσσουν μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν:
- (α) σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία (εκπαιδευτικό λογισμικό, εργαλεία λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης, εργαλεία πολυμέσων/υπερμέσων),
- (β) υπηρεσίες, εργαλεία και εφαρμογές του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού, και
- (γ) φορητές τεχνολογίες και τις σχετικές με αυτές εφαρμογές.
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με χρήση ψηφιακών εργαλείων (γενικά κάθε Επιστήμη & ιδιαίτερα τις Θετικές Επιστήμες)
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να προσδιορίζουν την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφουν το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν
- Να διατυπώνουν επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
- Να προσδιορίζουν τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση
- Να αναγνωρίζουν τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση
- Να σχεδιάζουν στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, να τις υλοποιούν και να σ
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με χρήση ψηφιακών εργαλείων (γενικά κάθε Επιστήμη & ιδιαίτερα τις Θετικές Επιστήμες)
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να προσδιορίζουν την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφουν το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν
- Να διατυπώνουν επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
- Να προσδιορίζουν τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση
- Να αναγνωρίζουν τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση
- Να σχεδιάζουν στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, να τις υλοποιούν και να σ
- Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων
- Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
- Τι θα επιχειρήσουμε
- Μαθησιακοί στόχοι
- Εργαστηριακές δραστηριότητες
- Παιδαγωγικές μέθοδοι
- Αξιολόγηση
- Εγγραφή στο εργαστήριο
- Εγγραφή στην η-τάξη
- Εγγραφή στη φόρμα του μαθήματος (πάτα εδώ)
- Υπενθύμιση: Εκπαιδευτικό σενάριο
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology)
- Τεχνολογία (ορισμός)
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (ορισμός)
- Ανάλυση του ορισμού
- Πού πρέπει να εστιάζουμε;
- Χρονογραμμές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
- Άσκηση (συνεργατική)
- Δημιουργία χρονογραμμής online
- Γνωριμία με τα infographic (πληροφοριακά γραφήματα)
- Το πλαίσιο TPACK (Technology Pedagogical And Content Knowledge)
- Άσκηση
- Prompt Engineering
- Ορισμός
- Παράδειγμα (ChatGPT)
- Prompt Engineering
- Εργασία:
- Εξατομικευμένη μάθηση
- Σημειώσεις
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 1 (σελ. 11 έως 20)
- Κεφάλαιο 11 (σελ. 222 έως 224)
-
-
- Άσκηση με τη χρήση προσομοίωσης
- Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
- Φύλλο εργασίας
- Ομαδοσυνεργατική μάθηση
- Διερεύνηση/Ανακάλυψη
- Καθοδηγούμενη διερευνητική μάθηση
-
- Διασύνδεση με τις γνώσεις του προηγούμενου μαθήματος
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
- TPACK
- Διασύνδεση με τις γνώσεις του προηγούμενου μαθήματος
- Προσομοιώσεις (simulations)
- Παραδείγματα
- Μαθηματικών
- Φυσικής
- Κέρδη και οφέλη
- Παράδειγμα
- Εργαστήριο
- Άσκηση
- Παραδείγματα
- Σημειώσεις
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
- Κεφάλαιο 11 (σελ. 222 - 224)
- Κεφάλαιο 11 (σελ. 228 - 232)
-
- Εξατομικευμένη μάθηση
- Προσοπωποιημένη μάθηση
- Διαφοροποιημλενη μάθηση
- Εξατομικευμένη μάθηση
- Εργαστήριο: Εξατομικευμένη μάθηση στην αίθουσα
- Γραφική αναπαράσταση συνάρτησης
- Α' βήμα: Έλεγχος γνώσεων
- Β' βήμα: Δημιουργία ομάδων/ατόμων μελέτης
- Γ' βήμα: Εργασία ανά ομάδα/άτομα
- Γραφική αναπαράσταση συνάρτησης
- Παιγνιώδης μάθηση
- Παιγνίδι "Turtle Graphics"
- Προγραμματισμός σε block
- Πλατφόρμα App Inventor
- Δημιουργία App για SMS αποστολή
- Φόρμα αξιολόγησης
- Παιγνίδι "Turtle Graphics"
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 14 (σελ. 291 έως 295)
-
-
- Λογοκλοπή (plagiarism)
- Πνευματική ιδιοκτησία (copyright)
- Βιβλιογραφικές αναφορές
- Πρότυπα βιβλιογραφικής αναφοράς
- Doi & ISBN
- Αυτοματοποιημένη αναφορά
- Εργαστήριο
- Άσκηση
- Λογοκλοπή
- Ορισμός
- Παράδειγμα
- Ανίχνευση ηλεκτρονικής λογοκλοπής
- Παραδείγματα επιφανών προσώπων
- Ηλεκτρονική προσβασιμότητα
- Τι σημαίνει ο όρος "η-προσβασιμότητα";
- Πρόσθετο UserWay
- Οφέλη
- Παραδείγματα
- Εργαστήριο:
- Ιστοσελίδα με κώδικα USERWAY
- Τι σημαίνει ο όρος "η-προσβασιμότητα";
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 9 (σελ. 175 έως 180 και 194 - 195)
-
-