Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων & Εκπαίδευση από απόσταση με αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών

Άγγελος Γιαννούλας

Περιγραφή
  • Αρχές και φιλοσοφία μαθήματος είναι:
    • (α) να εισάγει τους φοιτητές στην έννοια της Εκπαίδευσης από απόσταση και να τους εξοικειώσει με τις διάφορες μορφές της &

    • (β) να τους καταστήσει ικανούς να οργανώνουν εκπαιδευτικές πρακτικές στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων.

  • Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές πρέπει:

    να έχουν αποκτήσει γνώσεις, αναπτύξει δεξιότητες – ικανότητες και να έχουν υιοθετήσει ανάλογες στάσεις σε θέματα σχετικά με:

    • ανοιχτές μορφές εκπαίδευσης
    • θεωρητικές αρχές και παιδαγωγικό πλαίσιο της εκπαίδευσης από απόσταση
    • τα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης από απόσταση με γνώσεις εφαρμογής στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων
    • την οργάνωση εξ αποστάσεως εκπαιδευτικών/επιμορφωτικών δράσεων με εφαρμογή στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων
    • τους ρόλους μιας τάξης εξ αποστάσεως
    • τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού υλικού για εκπαίδευση από απόσταση
    • τις Τ.Π.Ε. για την υποστήριξη ασύγχρονων δράσεων εκπαίδευσης
    • τις Τ.Π.Ε. για την υποστήριξη σύγχρονων δράσεων εκπαίδευσης
    • κριτ
Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση

Ενότητες

  • Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
    • Οι νέες έννοιες
    • Με τι θα ασχοληθούμε
  • Εξέλιξη μαθήματος
    • Θεωρητικό πλαίσιο
    • Εργαστηριακό μέρος
  • Εγγραφή στο μάθημα
    • Εγγραφή στην η-τάξη
    • Εγγραφή στην πλατφόρμα MS-Teams
  • Πριν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
    • Μορφές εκπαίδευσης
    • Εκπαίδευση ενηλίκων
      • Βασικά χαρακτηριστικά
    • Τεχνολογικός εξοπλισμός στην εξΑ εκπαίδευση
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
    • Ορισμός
    • Πυλώνες της εξΑ εκπαίδευσης
      • Θεσμική εκπαίδευση
      • Εκπαίδευση από απόσταση
      • Αλληλεπίδραση
      • Εκπαιδευτικός σχεδιασμός
    • Αποτελεσματική εξΑ εκπαίδευση
  • TPACK (Technology Pedagogical and Content Knowledge)
    • Παιδαγωγική - Περιεχόμενο
    • Τεχνολογία - Παιδαγωγική
    • Τεχνολογία - Περιεχόμενο
  • Χάρτες Εννοιών
    • Σύντομη αναδρομή
    • Τι είναι ένας Χ.Ε.;
    • Αναπαράσταση - Στοιχεία ενός Χ.Ε.
    • Πορεία δημιουργίας ενός Χ.Ε.
    • Ελεύθερες online εφαρμογές
  • Εργαστήριο
    • Η ελεύθερη online εφαρμογή GitMind
      • Είσοδος στην εφαρμογή
      • Εργαλεία δημιουργίας Χ.Ε.
      • Διαμοιρασμός & συνεργασία
  • Εργασία
  • Έννοιες εξ αποστάσεως εκπαίδευση
    • Από το πλήρως παραδοσιακό μάθημα στο πλήρως σε απόσταση
    • Τι σημαίνει μάθημα εξ αποστάσεως
      • Διαδικτυακό
        • Σύγχρονο (Video conferencing)
        • Ασύγχρονο (Open schedule online)
      • Μεικτό (υβριδικό) (Blended - Hybrid)
      • Διαδικτυακά υποβοηθούμενο (Web facilitated)
    • Σύγχρονη διδασκαλία (Synchronous learning)
    • Ασύγχρονη διδασκαλία (Asynchronous learning)
    • η-Μάθηση (e-Learning) 
      • η-Επιμόρφωση (e-Training)
  • Εργαστήριο
    • Χρονογραμμές (Timelines)
      • Τι είναι
      • Δημιουργία νέας χρονογραμμής
      • Συμπλήρωση
        • Πολυμεσικού υλικού
        • Κειμένων
      • Άσκηση: Timeline Knightlab
        • Δημοσίευση - Διαμοιρασμός
  • Εργαστήριο 
    • Γραφικά πληροφοριών - Αφίσες
      • Τι είναι
        • Τρόποι παρουσίασης 
        • Παραδείγματα
        • Δημιουργία νέας αφίσας
        • Άσκηση: Canva
          • Δημοσίευση - Διαμοιρασμός
  • Άσκηση: Βρες τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής
    • Αναζήτηση χαρακτηριστικών εφαρμογής κλειστού τύπου
    • Αναζήτηση χαρακτηριστικών εφαρμογής ανοικτού τύπου
  • Θεωρίες μάθησης
    • Συμπεριφορισμός
    • Γνωστικές θεωρίες
    • Εποικοδομισμός
    • Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες
    • Κονεκτιβισμός
    • Ψηφιακές εφαρμογές & Εκπαιδευτικός
  • Εργαστήριο: Δημιουργία online τεστ (Google forms)
    • Δυνατότητες δημιουργίας
    • Βασικές εντολές
      • Τύποι ερωτήσεων
      • Επεξεργασία φόρμας
    • Ανάλυση των απαντήσεων
  • Εργαστήριο: Αυτόματη αξιολόγηση τεστ (Flubaroo)
    • Online Προσθήκη 
    • Χρήση πρόσθετου
    • Αυτόματη η-βαθμολόγηση
    • Αυτόματη η-αποστολή βαθμολόγησης & σωστών απαντήσεων
  • Moodle
    • Προσωπικές ρυθμίσεις
      • Προφίλ
      • Προτιμήσεις
      • Επεξεργαστής κειμένου
      • Inline help
  • Εργασία

 

  • Αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης - Α’ μέρος
    • Γιατί χρειάζεται η θεωρία
    • Desmond Keegan, γέννεση των αρχών της εξΑ εκπαίδευσης
    • Θεωρίες της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας
      • Charles Wedemeyer: ‘Θεωρία της ανεξάρτητης μελέτης’
      • Michael Moore: ‘Θεωρία της απόστασης της συναλλαγής’
    • Θεωρία της εκβιομηχάνισης της διδασκαλίας
  • Ηλεκτρονική προσβασιμότητα - Πρόσβαση από όλους σε όλα
    • Μια αληθινή ιστορία
    • Τι σημαίνει η η-προσβασιμότητα
    • Ποια τα οφέλη της
    • Ποιες είναι οι 'Αρχές ηλεκτρονικής σχεδίασης'
    • Παραδείγματα
  • Εργαστήριο
    • Το πρόσθετο φυλλομετρητή 3asyR
      • Πώς λειτουργεί
    • Η εφαρμογή USERWAY
      • Πώς λειτουργεί
      • Ο κώδικας της εφαρμογής
      • Ενσωμάτωση σε προσωπική ιστοσελίδα
  • Ιστολόγιο (Blog)
    • Τι είναι
    • Γιατί ανήκει στις κοινωνικές εφαρμογές
    • Το ιστολόγιο στην εκπαίδευση
    • Είδη εκπαιδευτικών ιστολογίων
    • Παραδείγματα
  • Εργαστήριο
    • Δημιουργία ιστολογίου (Blogger.com)
  • Εργαστήριο: Moodle
    • Προσθαφαίρεση, διαχείριση και δικαιώματα μπλοκ
    • Διαχείριση & επεξεργασία μαθήματος
      • Μορφή μαθήματος
      • Εμφάνιση βαθμολογίας
      • Όριο μεγέθους επισυναπτόμενων αρχείων
      • Ετιικέτες μαθήματος (tags)
  • Αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Β' Μέρος)
    • Θεωρίες της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας
      • Καθοδηγούμενη διδακτική επικοινωνία
      • Μορφές αλληλεπίδρασης στην εξΑ εκπαίδευση
    • Θεωρίες που επηρέασαν την εξέλιξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση
      • Η Ανδραγωγία του Malcolm Knowles
      • Η θεωρία της Hilary Perraton
      • Η θεωρία της ισοδυναμίας του Desmond Keegan
  • Εργαστήριο
    • Δημιούργησε ψηφιακό μαθησιακό υλικό
    • Ομαδική εργασία σύμφωνα με την εργαστηριακή άσκηση 
      • Παρουσίαση του υλικού με 4 διαφορετικούς τρόπους
        • Κείμενο με πολυμέσα
        • Παρουσίαση με πολυμέσα
        • Παρουσίαση με πολυμέσα με πληροφορίες που έχουν κατατμηθεί
        • Παρουσίαση με video
      • Συζήτηση για τη σημασία του πολυμέσου στην εκπαίδευση
  • Για την επόμενη φορά
    • Συμπλήρωση - εμπλουτισμός της ομαδικής εργασίας
  • Εργαστηριακή άσκηση
    • Δημιούργησε έναν απλό ηλεκτρομαγνήτη
      • Οπτική πληροφορία 
        • Ενδιαφέρον του μαθητή
        • Ταχύτητα κατανόησης
        • Ευκολία κατανόησης
  • Εργαστηριακή άσκηση
    • Δημιούργησε έναν απλό ηλεκτρομαγνήτη
  • Εργαστήριο
    • Δημιούργησε ψηφιακό μαθησιακό υλικό
      • Παρουσίαση των εργασιών των ομάδων
      • Παρουσίαση του υλικού με 4 διαφορετικούς τρόπους
      • Συζήτηση για τη σημασία του πολυμέσου στην εκπαίδευση
  • Εργαστήριο Moodle
    • Επεξεργασία ενοτήτων μαθήματος
    • Προσθήκη μαθησιακού υλικού
    • Προσθήκη δραστηριοτήτων/πόρων
      • Αρχείου
      • Δεσμού (link)
  • Για την επόμενη φορά
    • Να ολοκληρώσεις όλα τα θέματα για το δικό σου μάθημα (απλά κάνε μια αναζήτηση και πρόσθεσε κάτι σχετικό) έτσι ώστε να έχει μια πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική όψη
    • Να προσθέσεις 2 δεσμούς με βοηθητικό υλικό σε κάθε ενότητα, π.χ.
      • βίντεο
      • βιβλίο
      • ηχητικό αρχείο
      • κείμενο κ.λπ.
  • Ψηφιακό κείμενο
    • Ψηφιακή πληροφορία
    • Χαρακτηριστικά ψηφιακού κειμένου
    • Δημιουργία ψηφιακού κειμένου για την εξΑ εκπαίδευση
    • Σύνθετο κείμενο
  • Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης
    • Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου
    • Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης - LMS
    • Βασικές λειτουργίες των LMS
  • Εργαστήριο
    • Ποιος είναι ο δικός σου τύπος μάθησης (μαθησιακό στυλ)
  • Τύπος/Στυλ μάθησης
    • Τι είναι
    • Αντί ορισμού
    • Τι σημαίνει η γνώση του τύπου μάθησης:
      • για το μαθητή
      • για τον εκπαιδευτικό
    • Το μοντέλο μαθησιακών τύπων VAK/VAKT
      • Ο οπτικός τύπος
      • Ο ακουστικός τύπος
      • Ο κιναισθητικός/αφής τύπος
  • Πολυμέσα στην εκπαίδευση
    • Υπερκείμενα
    • Πολυμέσα και Υπερμέσα
    • Πολυμέσα στην εκπαίδευση
    • Διαδραστικά / μη-διαδραστικά πολυμέσα
    • Παραδείγματα
  • Αρχή των πολυμέσων
    • Πολυμεσική μάθηση
    • Αρχές πολυμεσικής μάθησης
    • Η (θεμελιώδης) αρχή των πολυμέσων
    • Παράδειγμα
      • χωρίς τη θεμελιώδη αρχή
      • με τη θεμελιώδη αρχή
    • Άσκηση
      • Δημιουργία πολυμέσου με βάση την αρχή των πολυμέσων
  • Video
    • Η αρχή των πολυμέσων του Richard E. Mayer
  • Εργαστήριο
    • Ομαδική εργασία
    • Δημιουργία πληροφοριών βάσει της αρχής των πολυμέσων
  • Moodle (εργαστήριο)
    • Ανακοινώσεις
    • Επεξεργασία προστιθέμενων μαθησιακών πόρων
    • Ταμπέλες
    • Σελίδες
    • Βιβλίο
  • Το πλαίσιο του διδακτικού σχεδιασμού στην εξΑ εκπαίδευση
    • Προσεγγίζοντας το πλαίσιο για το διδακτικό σχεδιασμό
      • δραστηριότητες
      • μέσα
      • μαθησιακό υλικό
      • αξιολόγηση
      • ανατροφοδότηση
    • Τρόποι επικοινωνίας
      • Σύχγρονη
      • Ασύγχρονη
    • Αντιλήψεις ενηλίκων για ένα κλασικό / εξΑ παιδαγωγικό πλαίσιο
  • Αρχές που μειώνουν τη νοητική επεξεργασία σε περιττό υλικό
    • Η αρχή της γειτνίασης
    • Η αρχή του πλεονασμού
    • Η αρχή της σηματοδότησης
    • Η αρχή της συνοχής
    • Παραδείγματα
    • Ασκήσεις
  • Οπτικά Μέσα - Αλληλεπιδραστική εικόνα 
    • Μια εικόνα ένα μάθημα
    • Δημιουργία αλληλεπιδραστικής εικόνας
      • Εργαστήριο : Genially
      • Μια εικόνα ένα μάθημα
        • Ανάκλαση
        • Διάθλαση
        • Ανάλυση λευκού φωτός
      • Διαμοιρασμός
  • Οπτικά μέσα και προσωπικά στοιχεία
    • Πρόσβαση μαθητών
    • Άδειες χρήσης
    • Προσωπικά στοιχεία
  • Έρευνα
    • Εφαρμογή προσβασιμότητας
  • Εργαστήριο Moodle: Φάκελοι & Εργασίες
    • Δημιουργία φακέλου αρχείων
    • Δημιουργία Εργασίας
      • Ημερομηνίες
      • Ανατροφοδότηση
      • Υποβολή
      • Βαθμολόγηση
    • Εργασία
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΣΧΑαπό 26/4/22 έως 9/5/22

Κ Α Λ Ο   Π Α Σ Χ Α

  • Πότε και πώς μαθαίνει ο ενήλικας
    • Πότε μαθαίνει ο ενήλικας
      • Διαφορές με το νεο-μαθητευόμενο
    • Πώς μαθαίνει ο ενήλικας
      • Κατάλληλες τεχνικές 
        • Για δια ζώσης & εξΑ
  • Αρχές της πολυμεσικής μάθησης για τη διαχείριση της ουσιαστικής επεξεργασίας
    • Αρχή της προσαρμοστικότητας
    • Αρχή της κατάτμησης
    • Αρχή της προεκπαίδευσης
      • Παραδείγματα
      • Ασκήσεις
        • Ατομική &
        • Ομαδική
  • Το Video στην εκπαίδευση
    • H χρήση του Video στην εκπαιδευτική διαδικασία
      • Το Video στην τεχνική εκπαίδευση
    • Υποτιτλισμός ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών Video
      • Εργαστήριο: Download Subtitles (μετάφραση υπότιτλων) 
      • Εργαστήριο: Kapwing (προσθήκη υπότιτλων) 
    • Δημιουργία προσωπικού καναλιού ανάτρτησης Video
    • Δημιουργία διαδραστικού Video
  • Moodle για εκπαιδευτικούς
    • Δημιουργία Κουιζ
    • Δημιουργία Φόρουμ
    • Δημοσκόπηση
    • Ανάρτηση έρευνας
    • Δημιουργία Γλωσσάριου
      • Εργαστήριο: Παραδείγματα δημιουργίας
  • Έρευνα
    • Ανάγνωση online κειμένων με ειδικό εργαλείο 
  • Ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι
    • Τι είναι
      • Παραδείγματα
    • Ορισμός
    • Ορίζοντας την 'Ανοικτή Εκπαίδευση'
      • Βασική έννοια
      • Ανοικτές εκπαιδευτικές πρακτικές
      • Μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα
  • Πολυμεσική μάθηση: Αρχές που προωθούν την παραγωγική διαδικασία
    • Η αρχή της εξατομίκευσης
    • Η αρχή της φωνής
    • Η αρχή της προσωποποίησης
    • Η αρχή της παραγωγικής δραστηριότητας: π.χ. Δραστηριότητες ..
      • Συνόψισης
      • Χαρτογράφησης
      • Σχεδιασμού
      • Φαντασίας
      • Ελέγχου
      • Ερμηνείας
      • Διδασκαλίας
      • Εκτέλεσης ρόλου
    • Ασκήσεις
      • Στην ολομέλεια
      • Σε ομάδες
  • Podcasting στην εκπαίδευση
    • Τι είναι
    • Πώς μπορεί να συνδράμει στην εκπαίδευση
    • Τι χρειάζεται για να γίνει
  • Δημιουργία OnLine podcast
    • Εργαστήριο: Anchor
    • Δημιουργία επεισοδίου
      • Διαμοιρασμός
      • Εργαστήριο: Ανάρτηση στα Google Podcasts
        • Πρόσβαση από κάθε είδους συσκευή επικοινωνίας
  • Moodle για εκπαιδευτές: 
    • Εγγραφή / Διαγραφή μαθητών (σε μάθημα)
    • Αποστολή μηνύματος στην ολομέλεια / σε ομάδα μαθητών
    • Ποιοί μαθητές είναι OnLine;
    • Δημιουργία ομάδων
    • Δημιουργία αντιγράφου ασφαλείας / Επαναφορά
  • Για την επόμενη φορά
  • ΕξΑ εκπαίδευση: Αξιολόγηση
    • Τι σημαίνει αξιολόγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία
    • Διαφορές της αξιολόγησης εξΑ από τη δια ζώσης
    • Αναθέσεις εργασίας / Αξιολόγηση σε ομάδες
      • Φόρμα δέσμευσης
  • Κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων
    • Τι είναι μια ρουμπρίκα
    • Βαθμολόγηση στην εκπαίδευση - Συζήτηση
    • Τι σημαίνει αξιολόγηση:
      • για τον εκπαιδευτικό
      • για το μαθητή
    • Μορφές τεχνικών αξιολόγησης
      • Παραδοσιακές μορφές
      • Εναλλακτικές μορφές
    • Βαθμολόγηση γνώσεων
    • Περιγραφική αξιολόγηση
    • Τι είναι μια κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων
      • Είδη
        • Ολιστική
          • Χαρακτηριστικά
        • Αναλυτική
          • Χαρακτηριστικά
          • Δομικά στοιχεία
          • Σχεδιασμός
          • Παραδείγματα
  • Εργαστήριο
    • Δημιουργία ON Line Ρουμπρίκας: Quick Rubric
      • Διαμοιρασμός
      • Ρουμπρίκα για m-learning
    • Άσκηση (σε ομάδες): Δημιουργία On Line Ρουμπρίκας
  • Βιντεοδιάλεξη
    • Εργαστήριο: Δημιουργία βιντεοδιάλεξης με PPt
      • Αποθήκευση ως προβολή PPt
      • Εξαγωγή σε αρχείο video mp4
  • Επεξεργασία ήχου
    • Εργαστήριο: Audacity
      • Εισαγωγή - Εξαγωγή
      • Επεξεργασία ήχων
      • Άθροιση ήχων
      • Εφέ
      • Υπόκρουση 
        • Εφέ υπόκρουσης
      • Εξασθένιση θορύβου
      • Διαμοιρασμός
    • Audacity audio editor On Line
  • Τελική εργασία
    • Συζήτηση