ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α

Άγγελος Γιαννούλας

Περιγραφή

ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ/ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Κατά το διάστημα 7 έως και 31 Ιουλίου 2025, θα είναι ανοικτή η εφαρμογή για την αξιολόγηση, από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες της ΑΣΠΑΙΤΕ, των διδασκόντων / διδασκουσών και του παρεχόμενου διδακτικού έργου για τα μαθήματα του ΕΑΡΙΝΟΥ εξαμήνου.

Η διαδικασία αξιολόγησης είναι απλή:

  • Βήμα 1: Εισέρχεστε (με τους ακαδημαϊκούς κωδικούς) στην ηλεκτρονική γραμματεία (όπως όταν κάνετε δήλωση μαθημάτων).
  • Βήμα 2: Επιλέγετε «Αξιολόγηση» (κάτω αριστερά στο εμφανιζόμενο menu).
  • Βήμα 3: Το σύστημα θα σας εμφανίσει τα μαθήματα που έχετε δηλώσει. Κάθε μάθημα αξιολογείται ξεχωριστά.

======================================================

Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση των «Θετικών Επιστημών" και της "Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με χρήση ψηφιακών εργαλείων (γενικά κάθε Επιστήμη

Περισσότερα  

Ενότητες

  • Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων
    • Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
    • Τι θα επιχειρήσουμε
      • Μαθησιακοί στόχοι
    • Εργαστηριακές δραστηριότητες
    • Παιδαγωγικές μέθοδοι
    • Αξιολόγηση 
  • Υπενθύμιση: Εκπαιδευτικό σενάριο
  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology)
    • Τεχνολογία (ορισμός)
    • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (ορισμός)
      • Ανάλυση του ορισμού
    • Πού πρέπει να εστιάζουμε
    • Πώς εργαζόμαστε στην τάξη
      • Σημεία προσοχής για τον εκπαιδευτικό
  • Γνωριμία με τα infographic (γραφήματα πληροφοριών)
    • Παράδειγμα: Χρήση της τεχνολογίας στην τάξη
  • Χρονογραμμή Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
    • Παρουσίαση σημαντικών σημείων
  • Άσκηση 
    •  Δημιουργία χρονογραμμής online
  • Εργασία:
    • Εξατομικευμένη μάθηση
  • Σημειώσεις
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 1 (σελ. 11 έως 20)

  • Το πλαίσιο TPACK (Technology Pedagogical And Content Knowledge)
    1. Πόσο καλά ξέρω το περιεχόμενο που θα διδάξω;
    2. Ποιες τεχνικές να επιλέξω;
    3. Ποια τεχνολογία μπορώ να χρησιμοποιήσω;
    4. Πώς θα συνδυάσω τα 3 βήματα για να έχω το καλύτερο μαθησιακό αποτέλεσμα;
  • Εργασία
    • Γνώσεις εκπαιδευτικού για τη δημιουργία μαθήματος (σύμφωνα με το TPACK)  
      • Μελέτη βασικών συναρτήσεων (Μαθημ. Α' Λυκείου)
  • Η προτροπή (prompt) στς μηχανές απαντήσεων ΤΝ 
    • Παράδειγμα ερώτησης/απάντησης 
    • Ορισμός 'prompt engineering'
      • Τι είναι η 'μηχανική της προτροπής"; (Video)
  • Εξατομικευμένη μάθηση (personilized learning)
    • Πότε/Γιατί αναφέρθηκε
    • Τεχνικές που ενσωματώνει
    • Η συνδρομή της τεχνολογίας
  • Χρήση της μεθοδολογίας στην τάξη
    • Γενικό παράδειγμα χρήσης
    • Παράδειγμα στις θετικές επιστήμες
  • Οι μηχανές απαντήσεων ChatGPT & DeepSeek
    • Βάση λειτουργίας τους (chatbot)
      • Τρόποι επικοινωνίας
    • Κατευθηντήριες συμβουλές
      • στη μελέτη
      • στη διδασκαλία
    • Τι δεν ξεχνάμε ως χρήστες/εκπαιδευτικοί
  • Παραδείγματα χρήσης
    • Φυσική (Γ' Λυκείου)
    • Μαθηματικά (Γ' Λυκείου)
    • Χρηματοπιστωτικές συναλλαγές (Β' ΕΠΑ.Λ.)
  • Εκπαιδευτικό Σημειωματάριο ΤΝ 
    • NotebookLM
      • Λειτουργία 
      • Χρήση ως ακαδημαϊκό εργαλείο
      • Παράδειγμα: Ηλεκτροτεχνία (Γ' Λυκείου)
  • Προσομοιώσεις (simulations)
    • Παραδείγματα
      • Μαθηματικών
      • Φυσικής
    • Κέρδη και οφέλη
    • Παράδειγμα
    • Εργαστήριο
      • Γραφική παράσταση συνάρτησης
    • Άσκηση
      • Αυθεντική/Βιωματική
  • Εργασία με τη χρήση προσομοίωσης 
    • Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
    • Φύλλο εργασίας
      • Ομαδοσυνεργατική εργασία
      • Διερεύνηση/Ανακάλυψη 
        • Καθοδηγούμενη διερευνητική μάθηση
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

  • Ποιο είναι το σωστό; 
    • "Ερωτήσεις/Απαντήσεις" & "Διάλογος" στην τάξη 
    • "Ομαδικότητα" & "Συνεργασία"
    • "Ατομική εργασία"
    • "Καθοδηγούμενη/Ανακαλυπτική μέθοδος
  • Παιγνιώδης μάθηση
    • Παιγνίδι "Turtle"
      • Προγραμματισμός σε block 
        • Επαναλήψεις & Μετακινήσεις
    • Φόρμα αξιολόγησης
  • Ηλεκτρονική προσβασιμότητα
    • Τι σημαίνει ο όρος "η-προσβασιμότητα";
    • Οφέλη
    • Παραδείγματα
    • Εργαστήριο:
      • Ιστοσελίδα με κώδικα USERWAY
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑαπό 10/4/25 έως 27/4/25

7η Ενότητα: ΠΡΟΟΔΟΣαπό 10/4/25 έως 4/5/25

Μην ξεχνάτε ότι με την επιστροφή έχουμε ΠΡΟΟΔΟ.

Ημέρα: Τρίτη 29/04/2025 (13:00) & Τετάρτη 30/04/25 (10:00 & 12:00)

Ώρα: Ώρες του εργαστηριακού μαθήματος 

Διάρκεια: 90'

Ύλη:

  • η-τάξη: Οι ενότητες 2 έως 6.
  • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

    • Κεφάλαιο 1 (σελ. 11 έως 20)
    • Κεφάλαιο 8 (σελ. 165 έως 168)
    • Κεφάλαιο 11 (σελ. 222 έως 224 & 228 έως 231)
    • Κεφάλαιο 12 (σελ. 236 έως 240)
    • Κεφάλαιο 13 (σελ. 255 έως 288)

 

  • Λογοκλοπή (plagiarism)
    • Πνευματική ιδιοκτησία (copyright)
    • Βιβλιογραφικές αναφορές
      • Πρότυπα βιβλιογραφικής αναφοράς
      • Doi & ISBN
      • Αυτοματοποιημένη αναφορά
        • Εργαστήριο
        • Άσκηση
    • Λογοκλοπή
      • Ορισμός
      • Ανίχνευση ηλεκτρονικής λογοκλοπής
      • Παραδείγματα επιφανών προσώπων
  • Η δύναμη των πολυμέσων
    • Πολυμέσα: Ορισμός
    • Υπερκείμενα (hypertexts)
    • Σύντομη ιστορική ανασκόπηση
      • Παραδείγματα καινοτομιών
    • Διαδραστικά / μη-διαδραστικά πολυμέσα
    • Παράδειγμα πολυμέσων με γεοπληροφορίες
    • Παράδειγμα πολυμέσων στην εκπαίδευση
    • Άσκηση
  • Θεωρία
    • Η (θεμελιώδης) αρχή των πολυμέσων του Richard E. Mayer
  • Εργαστήριο
    • Ομαδική εργασία
    • Δημιουργία πληροφοριών βάσει της αρχής των πολυμέσων
  • Αρχές που μειώνουν τη νοητική επεξεργασία λόγω πλεονάζοντος υλικού 
    • Τι αφορά στην πολυμεσική μάθηση 
    • Παραδείγματα
    • Ασκήσεις
  • Οπτικά Μέσα - Αλληλεπιδραστική εικόνα 
    • Μια εικόνα ένα μάθημα
    • Δημιουργία αλληλεπιδραστικής εικόνας
      • Εργαστήριο : Genially
      • Μια εικόνα ένα μάθημα
        • Λαμπτήρας πυράκτωσης
        • Διαμοιρασμός
    • Εργαστήριο
      • Οι νόμοι του Kirchhoff
      • Συν-δημιουργία της διαδραστικής εικόνας με την τεχνητή νοημοσύνη
  • Οπτικά μέσα και προσωπικά στοιχεία
    • Πρόσβαση μαθητών
      • Άδειες χρήσης
      • Προσωπικά δεδομένα
  • Αρχές της πολυμεσικής μάθησης για τη διαχείριση της ουσιαστικής (γνωστικής) επεξεργασίας
  • Το Video στην εκπαίδευση
    • H χρήση του Video στην εκπαιδευτική διαδικασία
      • Το Video στην τεχνική εκπαίδευση
    • Δημιουργία διαδραστικού Video
      • Εργαστήριο: EdPuzzle
        • Αποκοπή video (video trimmer)
        • Προσθήκη ερωτήσεων
        • Προσθήκη σημειώσεων
        • Προσθήκη αφήγησης 
      • Διαμοιρασμός
  • Εργασία
    • Δημιουργία διαδραστικού βίντεο
      • Κοπή βίντεο
      • Ερωτήσεις Ανοικτές/Κλειστές
      • Επισημάνσεις
  • Πολυμεσική μάθηση: Αρχές που προωθούν την παραγωγική διαδικασία
    • Η αρχή της εξατομίκευσης 
    • Η αρχή της φωνής 
    • Η αρχή της προσωποποίησης 
    • Η αρχή της παραγωγικής δραστηριότητας:
      • π.χ. δραστηριότητες:
        • Συνόψισης
        • Χαρτογράφησης
        • Σχεδιασμού
        • Φαντασίας
        • Ελέγχου
        • Ερμηνείας
        • Διδασκαλίας
        • Εκτέλεσης ρόλου
    • Ασκήσεις
      • Στην ολομέλεια
      • Σε ομάδες
  • H χρήση του Video στην εκπαιδευτική διαδικασία
    • Το Video στην τεχνική εκπαίδευση
    • Υποτιτλισμός ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών Video
      • Εργαστήριο: Download Subtitles (μετάφραση υπότιτλων) 
      • Εργαστήριο: Kapwing (προσθήκη & επεξεργασία υπότιτλων) 
    • Δημιουργία προσωπικού καναλιού ανάτρτησης Video
  • Πολυμεσικά λάθη
    • Συνήθη λάθη στη δημιουργία των πολυμεσικών αρχείων
      • Παραδείγματα
Τρίτη 10/06/25 και ώρα 13:00
 
Την επόμενη Τρίτη 10/06/25 και ώρα 13:00 θα γίνει επαναληπτική εξέταση στον χώρο του εργαστηρίου, μόνο για όσες και όσους δεν κατάφεραν να έρθουν την προηγούμενη εβδομάδα.

 

Η τελική πρόοδος/εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος θα γίνει την επόμενη εβδομάδα (02/06-08/06) την ώρα του εργαστηριακού μαθήματος.

  • Ύλη μαθήματος: Ενότητες: 
  • Διαδικασία
    • Γραπτή εξέταση.
    • Έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα επιτρέπονται.
    • Ελεύθερη χρήση των προσωπικών φορητών υπολογιστικών συστημάτων.
  • Ώρες προσέλευσης
    • Η ώρα του εργαστηριακού μαθήματος.
      • Τρίτη: 13:00 - 14:30
      • Τετάρτη: 10:00 - 11:30
      • Τετάρτη: 12:00 - 13:30