Ενότητα 7 - Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια διερευνητικού τύπου
Το εκπαιδευτικό σενάριο, έχει κοινά στοιχεία με το σχέδιο μαθήματος, που παραδοσιακά αξιοποιούνταν στον σχεδιασμό της διδασκαλίας. Κοινά στοιχεία είναι οι στόχοι, η διάρκεια και η περιγραφή των δραστηριοτήτων. Το εκπαιδευτικό σενάριο ωστόσο αποτελεί εργαλείο ευρύτερου προβληματισμού γιατί σε αυτό ο εκπαιδευτικός καλείται να τεκμηριώσει τις επιλογές τόσο ως προς τα ψηφιακά εργαλεία όσο και ως προς τις διδακτικές προσεγγίσεις που αξιοποιεί.

Διαφάνειες: Μάθετε για τη διερευνητική προσέγγιση

Δραστηριότητα θεωρίας: Ανάλυση της Διερευνητικής Προσέγγισης σε φάσεις

Δραστηριότητα 1 - Ερευνητικό Ερώτημα
Βήμα 1 - Εντοπίστε στο σενάριο του Νόμου του Hooke το ερευνητικό ερώτημα που μελετούν οι μαθητές.
Βήμα 2 - Διαμορφώστε το δικό σας ερευνητικό ερώτημα και δηλώστε εδώ, τα ονόματά σας, ένα ερευνητικό ερώτημακαι την διεύθυνση της προσομοίωσης στην οποία οι μαθητές θα πειραματιστούν για να το απαντήσουν
  1. Phet Colorado (Προσομοιώσεις από Πανεπιστήμιο του Colorado)
  2. Φωτόδεντρο - Συλλογή Μαθησιακών Αντικειμένων Μηχανολογίας
  3. Προσομοιώσεις Φυσικής
  4. Προσομοιώσεις σε Excel [φύλλο εργασίας & προσομοίωση]
  5. Google Earth
  6. Streetmix (Σχεδιασμός Κυκλοφορίας)
  7. HomeStyler (Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων)
  8. RoomStyler (Σχεδιασμός δωματίων)
  9. Bridge Designer (Προσομοιωτής Γεφυρών) - (en)

Δραστηριότητα 2 - Σχεδιασμός σεναρίου στο Learning Designer

Βήμα 1: Δημιουργήστε λογαριασμό και συνδεθείτε στο περιβάλλον του Learning Designer (http://learningdesigner.org)


Βήμα 2: Συνεργαστείτε ανά δύο προκειμένου να εισάγετε στο Learning Designer 

Βήμα 3: Ορίστε στο Learning Designer:

  • το μάθημα (Topic) στο οποίο εντάσσεται, 
  • τη διάρκεια του μαθήματος (learning time), 
  • τον αριθμό των μαθητών σας (Size of class), 
  • τον τύπο του μαθήματος (Mode of delivery), 
  • το γενικό σκοπό (Aims) και 
  • τα προσδοκώμενα αποτελέσματα (outcomes) χρησιμοποιώντας τα ρήματα που δίνονται από την ταξινομία του Bloom.

Βήμα 4: Διαμορφώστε τόσα ΤLAs όσες και οι φάσεις του σεναρίου
   (δείτε στο σενάριο την ενότητα ‘Πορεία Διδασκαλίας’)

Βήμα 5: Σε κάθε ένα ΤLA διαμορφώστε δραστηριότητες κατάλληλου τύπου:
    › Διαβάζω - Παρακολουθώ - Ακούω /Read-Watch-Listen,
    › Συνεργάζομαι - Collaboration,
    › Συζητώ - Discussion,
    › Ερευνώ - Inquiry/Investigate,
    › Πρακτική – Practice,
    › Παράγω - Productive

   και για καθεμιά από αυτές δώστε την εκφώνησή της και δηλώστε

  • διάρκεια σε λεπτά (minutes), 
  • οργάνωση τάξης (Students) -ατομική, σε ομάδες, ολομέλεια- ορίζοντας τον αριθμό των μαθητών που αναλαμβάνει τη δραστηριότητα, 
  • αν συμμετέχει ο εκπαιδευτικός ή όχι (Teacher present), 
  • τον τύπο του μαθήματος όπου δηλώνετε αν το μάθημα θα γίνει online ή πρόσωπο με πρόσωπο (face to face or online), και τέλος
  • διαδικτυακές (μόνο) πηγές που πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη δραστηριότητα (Συνδετήρας-Resources linked).

... και τώρα το δικό σας σενάριο...

❢  Σημειώνεται ότι:

  • στη φάση του Προσανατολισμού προτείνεται να ενταχθεί βίντεο (διαδραστικό ή μη)
  • στη φάση της Εννοιολόγησης και στη φάση των Συμπερασμάτων να αξιοποιηθούν εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης και αξιολόγησης
  • φύλλα εργασίας (έγγραφα) ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αξιοποιηθεί (υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, φόρμες, κλπ) να είναι σε μορφή online αρχείου στο Google Drive ή στο One Drive (ώστε να μπορείτε να παρέχετε το link σε αυτό)
Δώστε εδώ τον σύντομο σύνδεσμο του σεναρίου που δημιουργήσατε