Το εκπαιδευτικό σενάριο, έχει κοινά στοιχεία με το σχέδιο μαθήματος, που παραδοσιακά αξιοποιούνταν στον σχεδιασμό της διδασκαλίας. Κοινά στοιχεία είναι οι στόχοι, η διάρκεια και η περιγραφή των δραστηριοτήτων. Το εκπαιδευτικό σενάριο ωστόσο αποτελεί εργαλείο ευρύτερου προβληματισμού γιατί σε αυτό ο εκπαιδευτικός καλείται να τεκμηριώσει τις επιλογές τόσο ως προς τα ψηφιακά εργαλεία όσο και ως προς τις διδακτικές προσεγγίσεις που αξιοποιεί.
Διαφάνειες: Μάθετε για τη διερευνητική προσέγγιση
Δραστηριότητα θεωρίας: Ανάλυση της Διερευνητικής Προσέγγισης σε φάσεις
Δραστηριότητα 1 - Ερευνητικό Ερώτημα
Βήμα 1 - Εντοπίστε στο σενάριο του Νόμου του Hooke το ερευνητικό ερώτημα που μελετούν οι μαθητές.
Βήμα 2 - Διαμορφώστε το δικό σας ερευνητικό ερώτημα και δηλώστε εδώ, τα ονόματά σας, ένα ερευνητικό ερώτημακαι την διεύθυνση της προσομοίωσης στην οποία οι μαθητές θα πειραματιστούν για να το απαντήσουν
- Phet Colorado (Προσομοιώσεις από Πανεπιστήμιο του Colorado)
- Φωτόδεντρο - Συλλογή Μαθησιακών Αντικειμένων Μηχανολογίας
- Προσομοιώσεις Φυσικής
- Προσομοιώσεις σε Excel [φύλλο εργασίας & προσομοίωση]
- Google Earth
- Streetmix (Σχεδιασμός Κυκλοφορίας)
- HomeStyler (Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων)
- RoomStyler (Σχεδιασμός δωματίων)
- Bridge Designer (Προσομοιωτής Γεφυρών) - (en)
Δραστηριότητα 2 - Σχεδιασμός σεναρίου στο Learning Designer
Βήμα 1: Δημιουργήστε λογαριασμό και συνδεθείτε στο περιβάλλον του Learning Designer (http://learningdesigner.org)
Βήμα 2: Συνεργαστείτε ανά δύο προκειμένου να εισάγετε στο Learning Designer
- το εκπαιδευτικό σενάριο διερευνητικού τύπου για το νόμο του Hooke με όνομα του σεναρίου (name): «Hooke-taepithetasas» ή
- το εκπαιδευτικό σενάριο διερευνητικού τύπου - ΔΑΠΕΔΑ με όνομα του σεναρίου (name):«Dapeda-taepithetasas»
Βήμα 3: Ορίστε στο Learning Designer:
- το μάθημα (Topic) στο οποίο εντάσσεται,
- τη διάρκεια του μαθήματος (learning time),
- τον αριθμό των μαθητών σας (Size of class),
- τον τύπο του μαθήματος (Mode of delivery),
- το γενικό σκοπό (Aims) και
- τα προσδοκώμενα αποτελέσματα (outcomes) χρησιμοποιώντας τα ρήματα που δίνονται από την ταξινομία του Bloom.
Βήμα 4: Διαμορφώστε τόσα ΤLAs όσες και οι φάσεις του σεναρίου
(δείτε στο σενάριο την ενότητα ‘Πορεία Διδασκαλίας’)
Βήμα 5: Σε κάθε ένα ΤLA διαμορφώστε δραστηριότητες κατάλληλου τύπου:
› Διαβάζω - Παρακολουθώ - Ακούω /Read-Watch-Listen,
› Συνεργάζομαι - Collaboration,
› Συζητώ - Discussion,
› Ερευνώ - Inquiry/Investigate,
› Πρακτική – Practice,
› Παράγω - Productive
και για καθεμιά από αυτές δώστε την εκφώνησή της και δηλώστε:
- διάρκεια σε λεπτά (minutes),
- οργάνωση τάξης (Students) -ατομική, σε ομάδες, ολομέλεια- ορίζοντας τον αριθμό των μαθητών που αναλαμβάνει τη δραστηριότητα,
- αν συμμετέχει ο εκπαιδευτικός ή όχι (Teacher present),
- τον τύπο του μαθήματος όπου δηλώνετε αν το μάθημα θα γίνει online ή πρόσωπο με πρόσωπο (face to face or online), και τέλος
- διαδικτυακές (μόνο) πηγές που πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη δραστηριότητα (Συνδετήρας-Resources linked).
... και τώρα το δικό σας σενάριο...
❢ Σημειώνεται ότι:
- στη φάση του Προσανατολισμού προτείνεται να ενταχθεί βίντεο (διαδραστικό ή μη)
- στη φάση της Εννοιολόγησης και στη φάση των Συμπερασμάτων να αξιοποιηθούν εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης και αξιολόγησης
- φύλλα εργασίας (έγγραφα) ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αξιοποιηθεί (υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, φόρμες, κλπ) να είναι σε μορφή online αρχείου στο Google Drive ή στο One Drive (ώστε να μπορείτε να παρέχετε το link σε αυτό)
Δώστε εδώ τον σύντομο σύνδεσμο του σεναρίου που δημιουργήσατε