- Έννοια και σπουδαιότητα της στελέχωσης
…οι υλικοί πόροι (μηχανήματα, εξοπλισμός, κτήρια) δεν μπορούν να αποδώσουν χωρίς την ανθρώπινη προσπάθεια
…οι άνθρωποι δημιουργούν, συντονίζουν, αξιοποιούν τα μέσα
…όλες οι διοικητικές δραστηριότητες εξαρτώνται από τις γνώσεις, τη θέληση και τις ικανότητες των ανθρώπων
…η πρόσληψη και η ανάπτυξη ικανών εκπαιδευτικών αλλά και η δημιουργία κατάλληλων εργασιακών συνθηκών πρέπει να αποτελεί το βασικότερο μέλημα της εκπαιδευτικής διοίκησης
- Διαδικασία στελέχωσης - Στάδια
- προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού
- αποτίμηση παρούσας κατάστασης
- πρόβλεψη αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό
- προσέλκυση
- επιλογή προσωπικού
- εκπαίδευση (ή μετεκπαίδευση)
- Η στελέχωση στο πεδίο του εκπαιδευτικού
μας συστήματος
… η ευθύνη ανήκει (λόγω συγκεντρωτισμού) στην κεντρική διοίκηση, η οποία ανάλογα με τις εκτιμήσεις της και την εκπαιδευτική πολιτική προβαίνει σε προσλήψεις διδακτικού προσωπικού
- Προαπαιτούμενες απαραίτητες κινήσεις
- προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού
- αξιοποίηση πληροφοριών και εκθέσεων σχολικών συμβούλων και ερευνητικών μελετών
- αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης
- εκτίμηση των μεσομακροπρόθεσμων αναγκών της εκπαίδευσης
- προϋπολογισμός κονδυλίων
- προκήρυξη κενών θέσεων
- επιλογή εκπαιδευτικών
- εισαγωγική εκπαίδευση νεοπροσληφθέντων εκπαιδευτικών
- Στελέχωση με τακτικό προσωπικό
Α. Συνθήκες (μέχρι τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ)
Το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί διαγωνισμό, ανά διετία, για την κατάρτιση πίνακα διοριστέων εκπαιδευτικών που ισχύει για μία διετία
Καθορίζονται τα γνωστικά αντικείμενα και η ύλη των εξετάσεων κατά ειδικότητες
Δεκτοί στο διαγωνισμό γίνονται οι έχοντες τα τυπικά προσόντα
Οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό κατατάσσονται κατά τη σειρά της βαθμολογίας τους σε πίνακες επιτυχίας, οι οποίοι δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Από τους πίνακες αυτούς και με βάση τις δηλούμενες προτιμήσεις γίνονται οι διορισμοί των εκπαιδευτικών