Εκπαιδευτική Ψυχολογία
Δρ. Καρμπά Χρυσούλα
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν τόσος οι βασικές θεωρητικές έννοιες της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, όσο η ερευνητική και πρακτική εφαρμογή τους. Ειδικότερα, θα αναλυθούν: α) ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού ψυχολόγου, β) οι θεωρίες που αφορούν στη μάθηση γενικότερα, γ) τα επίπεδα διαφορετικότητας του μαθητικού πληθυσμού και της πιθανής επίδρασής τους στη μάθηση, δ) η επίδραση των κινήτρων και των διδακτικών στόχων, ε) ο σχεδιασμός και η εφαρμογή έγκυρων και αποτελεσματικών προγραμμάτων ψυχοεκπαιδευτικής υποστήριξης, τα οποία να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών, και στ) η εφαρμογή σταθμισμένων δοκιμασιών αξιολόγησης ποικίλων δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη μάθηση.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1) Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία. Επιμέλεια: Μακρή -Μπότσαρη Εύη. Μετάφραση: Μπαρπάτση Μαρία. Εκδόσεις: Ελλην.
2) Elliott, S., Kratochwill T., Littlefield-Cook J. & Travers J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: αποτελεσματική διδασκαλία αποτελεσματική μάθηση. Επιμελητές: Λεονταρή Αγγελική, Συγκολλίτου Έφη. Μετάφραση: Σόλμαν Μαρία, Καλύβα Φρόσω. Εκδόσεις: Gutenberg.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Γραπτές εξετάσεις 50% και πρόοδοι 50% καλύπτουν τη βαθμολόγηση του μαθήματος
ΛιγότεραΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν τόσος οι βασικές θεωρητικές έννοιες της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, όσο η ερευνητική και πρακτική εφαρμογή τους. Ειδικότερα, θα αναλυθούν: α) ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού ψυχολόγου, β) οι θεωρίες που αφορούν στη μάθηση γενικότερα, γ) τα επίπεδα διαφορετικότητας του μαθητικού πληθυσμού και της πιθανής επίδρασής τους στη μάθηση, δ) η επίδραση των κινήτρων και των διδακτικών στόχων, ε) ο σχεδιασμός και η εφαρμογή έγκυρων και αποτελεσματικών προγραμμάτων ψυχοεκπαιδευτικής υποστήριξης, τα οποία να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών, και στ) η εφαρμογή σταθμισμένων δοκιμασιών αξιολόγησης ποικίλων δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη μάθηση.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1) Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία. Επιμέλεια: Μακρή -Μπότσαρη Εύη. Μετάφραση: Μπαρπάτση Μαρία. Εκδόσεις: Ελλην.
2) Elliott, S., Kratochwill T., Littlefield-Cook J. & Travers J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: αποτελ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν τόσος οι βασικές θεωρητικές έννοιες της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, όσο η ερευνητική και πρακτική εφαρμογή τους. Ειδικότερα, θα αναλυθούν: α) ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού ψυχολόγου, β) οι θεωρίες που αφορούν στη μάθηση γενικότερα, γ) τα επίπεδα διαφορετικότητας του μαθητικού πληθυσμού και της πιθανής επίδρασής τους στη μάθηση, δ) η επίδραση των κινήτρων και των διδακτικών στόχων, ε) ο σχεδιασμός και η εφαρμογή έγκυρων και αποτελεσματικών προγραμμάτων ψυχοεκπαιδευτικής υποστήριξης, τα οποία να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών, και στ) η εφαρμογή σταθμισμένων δοκιμασιών αξιολόγησης ποικίλων δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη μάθηση.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1) Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία. Επιμέλεια: Μακρή -Μπότσαρη Εύη. Μετάφραση: Μπαρπάτση Μαρία. Εκδόσεις: Ελλην.
2) Elliott, S., Kratochwill T., Littlefield-Cook J. & Travers J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: αποτελ