ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Α (Η/Λ)

Άγγελος Γιαννούλας

Περιγραφή

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ με Η/Υ (E)

 

To μάθημα ασχολείται: 

  • α) με ένα φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση 
  • β) την αξιοποίησή τους σε μαθησιακά πλαίσια που προωθούν την οικοδόμηση εννοιών μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια.

Τα σενάρια θα προωθούν την καλλιέργεια χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και μιας ηθικής τεχνολογικής κουλτούρας.

Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ενδεικτικές από υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης, προγραμματιστικά περιβάλλοντα,  εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, ψηφιακά μοντέλα κ.ά.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

  • να δημιουργούν διδακτικά σενάρια με τη χρήση των Τ.Π.Ε.
  • να αναζητούν/βρίσκουν/χρησιμοποιούν προσομοιωμένα μοντέλα φυσικών διεργασιών και να τα εντάσσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες
  • να χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να εντοπίζουν και να διαμοιράζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους
  • να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε σύγχρονα μαθησιακά πλαίσια πο
Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση

Ενότητες

  • Εισαγωγή στο εργαστήριο
    • Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
    • Σκοπός του εργαστηριακού μαθήματος
    • Περιεχόμενα του μαθήματος
    • Τελική αξιολόγηση
    • Εγγραφή στην η-τάξη
  • Τεχνητή Νοημοσύνη και προβληματισμοί
    • Προλαβαίνει ο άνθρωπος την τεχνολογική εξέλιξη;
    • Μήπως απλά συνήθισε και δεν αντιλαμβάνεται τη δυναμική της;
  • Παραδείγματα της δυναμικής της ΤΝ
    • Μπορεί η ΤΝ να αντιγράψει τον άνθρωπο;
    • Η ΤΝ μας βλέπει;
    • Μήπως η ΤΝ θα αντικαταστήσει τον δάσκαλο;
  • Τι είναι το ChatGPT  / Chatbot
    • Tο ChatGPT με απλά λόγια
      • Τι ακριβώς κάνει;
    • Παραδέιγματα άλλων chatbots
      • Τι σημαίνει προτροπή (prompt);
      • Πώς εργάζομαι με ένα chatbot;
    • Παράδειγμα (Δημιουργία e-portdolio)
  • Παραδείγματα
    • Παραδείγματα ποικίλης ύλης
    • Ενδεικτικά prompts
  • Συζήτηση
    • "Χτίζω" το πρώτο μου μάθημα με ψηφιακά εργαλεία
  • Ελεύθερα μαθήματα για την ΤΝ (στα Αγγλικά)
  • Θεωρίες μάθησης και ψηφιακά εργαλεία
    • Συμπεριφορισμός
    • Γνωστικές θεωρίες μάθησης
    • Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση
    • Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης
    • Κονεκτιβισμός
  • Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων – Α’ μέρος
    • Κύριες έννοιες
    • Εκπαιδευτικό/Διδακτικό σενάριο
    • Τα κυριότερα μέρη ενός διδακτικού σεναρίου
    • Διδακτικοί στόχοι και στόχοι «γνωστικού» τομέα κατά Bloom
  • Παραδείγματα διδακτικών σεναρίων
    • στα Μαθηματικά,
    • στον γεωεντοπισμό,
    • στην Πληροφορική.
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 2.1 (σελ. 31 έως 45)
      • Κεφάλαιο 3 (σελ. 47 έως 65)
      • Κεφάλαιο 11 (σελ. 220 έως 224)
  • Εκπαιδευτικό σενάριο με την χρήση ΤΠΕ – Β’ μέρος
    • Φύλλο εργασίας
      • Δημιουργία 
      • Παραδείγματα
    • Η διαδικασία
      • Διδακτικές τεχνικές 
        • Παραδείγματα τεχνικών
      • Πώς επιλέγονται οι τεχνικές
      • Παραδείγματα διαδικασίας σε διδακτικά σενάρια
    • Εκπαιδευτική αξιολόγηση
      • Αξιολόγηση της μάθησης
        • Αξιολόγηση της διδακτικής πράξης
      • Είδη αξιολόγησης
      • Μέθοδοι αξιολόγησης
  • Η χρήση των ψηφιακών εργαλείων
    • Πότε χρησιμοποιούνται
    • Οφέλη από τη χρήση τους
  • Παραδείγματα σεναρίων
    • Ομοιότητες & διαφορές 
  • Εργασία
    • Δομή εκπαιδευτικού σεναρίου
    • Φύλλα εργασίας και μαθησιακοί στόχοι
    • Δραστηριότητες με χρήση ψηφιακών εργαλείων
    • Παιδαγωγικές τεχνικές
    • Τεχνικές αξιολόγησης
  • Βιβλίο
    Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126 
         Κεφάλαιο 8 (σελ. 143 έως 174)
         Κεφάλαιο 9 (από 9.1 σελ. 175 έως 9.2.1.4.1 σελ. 186)
         Κεφάλαιο 11 (από 11.1 σελ. 220 έως 11.2.2 σελ. 224)

  • Προσομοιώσεις 
    • Ορισμός
    • Παραμετροποίηση μιας προσομοίωσης
      • Παραδείγματα σε διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης:
        • Αναπαράσταση της ανθρ'ωπινης συμπεριφοράς
        • Προσομοίωση / Αναπαράσταση:
          • του ηλιακού συστήματος
          • του ανθρώπινου σώματος
      • Άσκηση: Δημιουργία γραφήματος γεωμετρικού τόπου (desmos.com)
    • Οφέλη & μειονεκτήματα στην εκπαιδευτική χρήση
    • Αναζήτηση εκπαιδευτικών προσομοιώσεων
      • Αποθετήρια εκπαιδευτικών προσομοιώσεων
    • Ανακαλυπτική/ Διερευνητική διδακτική πρακτική
      • Βήματα για την καθοδηγούμενη ανακαλυπτική
  • Προσομοίωση (online) ηλεκτρικού κυκλώματος RLC 
    • Δραστηριότητα σε ομάδες με φύλλο εργασίας σε έντυπη μορφή
    • Αξιολόγηση (συνεργατική)
  • Ψηφιακά Αποθετήρια (Digital Repositories)
    • Ορισμός της έννοιας
    • Παραδείγματα αποθετηρίων
    • Αποθετήρια ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων
    • Οφέλη από τα μαθησιακά ψηφιακά αποθετήρια
    • Το αποθετήριο «Φωτόδεντρο»
      • Η δομή του αποθετηρίου
      • Αναζήτηση στο αποθετήριο
  • Άσκηση - Εργασία: Εκπαιδευτικό σενάριο
    •  Το εκπαιδευτικό σενάριο της προσομοίωσης RLC (online)
  • Μελέτη
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 1.4 (σελ. 22 έως 24)

      • Κεφάλαιο 11.2 (σελ. 222 έως 231)

      • Κεφάλαιο 13 (σελ. 255 έως 274)

  • Τεχνικές αξιολόγησης 
    • Γιατί αξιολογούμε;
    • Παραδοσιακές και εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης
    • Αξιολόγηση μαθητή
      • Παραδοσιακή βαθμολόγηση 
      • Περιγραφική αξιολόγηση
  • Κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (Ρουμπρίκες)
    • Ορισμός ως προς την λεξική σημασία
    • Ορισμός ως μαθητική αξιολόγηση
    • Δομικά στοιχεία
    • Είδη ρουμπρίκας
      • Ολιστική (holistic)
        • Παραδείγματα
      • Αναλυτική (analytic)
        • Παραδείγματα
    • Σχεδιασμός ρουμπρίκας
  • Διαδικτυακή δημιουργία ρουμπρίκας
    • Quick Rubric
    • Παράδειγμα δημιουργίας διαδικτυακής ρουμπρίκας
    • Διαμοιρασμός της ρουμπρίκας
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 9 (σελ. 175 έως 200)

  • Επανάληψη & Ανατροφοδότηση
    • Εργασία σενάριο μαθήματος "ChatGPT και Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση"
      • Δημιουργία σεναρίου
      • Δραστηριότητες
      • Αξιολόγηση 
    • Εργασία Α' μέρος διδακτικού σεναρίου "Ελεύθερο Λογισμικό – Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα"
      • Βασικά στοιχεία ενός διδακτικού σεναρίου
      • Διδακτικοί στόχοι
    • Εργασία διδακτικό σενάριο "Κατασκευή ηλεκτρικών κυκλωμάτων"
      • Δημιουργία διδακτικού σεναρίου
        • Διδακτικοί στόχοι
        • Διαδικασία
        • Αξιολόγηση
      • Φύλλο εργασίας
    • Εργασία διδακτικό σενάριο "Συμπεριφορά κυκλώματος RLC σε σειρά"
      • Διδακτικό σενάριο (όπως εκτυλίχθηκε στο εργαστήριο)
        • Online σενάριο & στην αίθουσα
    • Εργασία ρουμπρίκα "Διαιρέτης ρεύματος"
      • Δημιουργία ρουμπρίκας online
        • Διαμοιρασμός ρουμορίκας
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

Ημερολόγιο