ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Α (Η/Λ)

Άγγελος Γιαννούλας

Η χρήση της πλατφόρμας είναι προσωρινά αδύνατη, καθώς εδώ και 4 ώρες 42 λεπτά βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αναβάθμισης. Παρακαλούμε περιμένετε να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν συνδεθείτε.
Περιγραφή

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ με Η/Υ (E)

 

To μάθημα ασχολείται: 

  • α) με ένα φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση 
  • β) την αξιοποίησή τους σε μαθησιακά πλαίσια που προωθούν την οικοδόμηση εννοιών μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια.

Τα σενάρια θα προωθούν την καλλιέργεια χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και μιας ηθικής τεχνολογικής κουλτούρας.

Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ενδεικτικές από υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης, προγραμματιστικά περιβάλλοντα,  εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, ψηφιακά μοντέλα κ.ά.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

  • να δημιουργούν διδακτικά σενάρια με τη χρήση των Τ.Π.Ε.
  • να αναζητούν/βρίσκουν/χρησιμοποιούν προσομοιωμένα μοντέλα φυσικών διεργασιών και να τα εντάσσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες
  • να χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να εντοπίζουν και να διαμοιράζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους
  • να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε σύγχρονα μαθησιακά πλαίσια πο
Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση

Ενότητες

  • Εισαγωγή στο εργαστήριο 
    • Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
    • Σκοπός του εργαστηριακού μαθήματος
    • Περιεχόμενα του μαθήματος
    • Τελική αξιολόγηση
    • Εγγραφή στην η-τάξη
  • Συζήτηση
    • Χτίζοντας ένα μάθημα με την τεχνολογία
  • Τι είναι το εργαλείο ΤΝ ChatGPT
    • Tο ChatGPT με απλά λόγια
      • Τι ακριβώς κάνει;
    • ChatGPT στην εκπαίδευση
      • Για τον μαθητή
      • Για τον εκπαιδευτικό
    • Ρυθμίσεις
  • Παραδείγματα
    • Παράδειγμα χρήσης σε επιστημονικό άρθρο
    • Παράδειγμα δημιουργίας κειμένου
    • Κωδικοποίηση
  • NotebookLM
    • Τι είναι / Πώς λειτουργεί
    • Θετικά σημεία
    • Σημεία προσοχής
    • Παράδειγμα σε μάθημα του εξαμήνου
  • Εργασία στην αίθουσα
    • Δημιουργία προτροπής σε ένότητα μαθήματος του εξαμήνου
  • Εργασία
    • Εύρεση λύσης (τεχνολογικής φύσης) μέσω ΤΝ
  • Ελεύθερα μαθήματα για την ΤΝ (στα Αγγλικά)
  • Θεωρίες μάθησης και ψηφιακά εργαλεία
    • Συμπεριφορισμός
    • Γνωστικές θεωρίες μάθησης
    • Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση
    • Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης
    • Κονεκτιβισμός
  • Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων – Α’ μέρος
    • Κύριες έννοιες
    • Εκπαιδευτικό/Διδακτικό σενάριο
    • Τα κυριότερα μέρη ενός διδακτικού σεναρίου
    • Διδακτικοί στόχοι και στόχοι «γνωστικού» τομέα κατά Bloom
  • Παραδείγματα διδακτικών σεναρίων
    • στα Μαθηματικά,
    • στη Γεωγραφία.
  • Βιβλίο
    • Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126

      • Κεφάλαιο 2.1 (σελ. 31 έως 45)
      • Κεφάλαιο 3 (σελ. 47 έως 65)
      • Κεφάλαιο 11 (σελ. 220 έως 224)

Ημερολόγιο