ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Α (Η/Λ)
Άγγελος Γιαννούλας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ με Η/Υ
(εργαστηριακό μάθημα - Ηλεκτρολόγοι Εκπαιδευτικοί)
To μάθημα ασχολείται:
- α) με ένα φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση
- β) την αξιοποίησή τους σε μαθησιακά πλαίσια που προωθούν την οικοδόμηση εννοιών μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια.
Τα σενάρια θα προωθούν την καλλιέργεια χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και μιας ηθικής τεχνολογικής κουλτούρας.
Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ενδεικτικές από υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης, προγραμματιστικά περιβάλλοντα, εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, ψηφιακά μοντέλα κ.ά.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:
- να δημιουργούν διδακτικά σενάρια με τη χρήση των Τ.Π.Ε.
- να αναζητούν/βρίσκουν/χρησιμοποιούν προσομοιωμένα μοντέλα φυσικών διεργασιών και να τα εντάσσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες
- να χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να εντοπίζουν και να διαμοιράζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους
- να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε σύγχρονα μαθησιακά πλαίσια που βασίζονται σε συνθετικές εργασίες
- να χρησιμοποιούν τους εννοιολογικούς χάρτες ως εργαλεία διδασκαλίας, αξιολόγησης και μάθησης
- να χρησιμοποιούν περιβάλλοντα ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών προκειμένου να αναπτύσσουν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα
- να αξιολογούν ψηφιακές εφαρμογές και να τις αξιοποιούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ με Η/Υ
(εργαστηριακό μάθημα - Ηλεκτρολόγοι Εκπαιδευτικοί)
To μάθημα ασχολείται:
- α) με ένα φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση
- β) την αξιοποίησή τους σε μαθησιακά πλαίσια που προωθούν την οικοδόμηση εννοιών μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια.
Τα σενάρια θα προωθούν την καλλιέργεια χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και μιας ηθικής τεχνολογικής κουλτούρας.
Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ενδεικτικές από υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης, προγραμματιστικά περιβάλλοντα, εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, ψηφιακά μοντέλα κ.ά.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:
- να δημιουργούν διδακτικά σενάρια με τη χρήση των Τ.Π.Ε.
- να αναζητούν/βρίσκουν/χρησιμοποιούν προσομοιωμένα μοντέλα φυσικών διεργασιών και να τα εντάσσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες
- να χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να εντοπίζουν και να διαμοιράζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους
- να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ με Η/Υ
(εργαστηριακό μάθημα - Ηλεκτρολόγοι Εκπαιδευτικοί)
To μάθημα ασχολείται:
- α) με ένα φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση
- β) την αξιοποίησή τους σε μαθησιακά πλαίσια που προωθούν την οικοδόμηση εννοιών μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά σενάρια.
Τα σενάρια θα προωθούν την καλλιέργεια χρήσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και μιας ηθικής τεχνολογικής κουλτούρας.
Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ενδεικτικές από υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης, προγραμματιστικά περιβάλλοντα, εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, ψηφιακά μοντέλα κ.ά.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:
- να δημιουργούν διδακτικά σενάρια με τη χρήση των Τ.Π.Ε.
- να αναζητούν/βρίσκουν/χρησιμοποιούν προσομοιωμένα μοντέλα φυσικών διεργασιών και να τα εντάσσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες
- να χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να εντοπίζουν και να διαμοιράζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους
- να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές
- Εισαγωγή στο εργαστήριο
- Αρχές και φιλοσοφία του μαθήματος
- Μαθησιακοί στόχοι
- Περιεχόμενα του μαθήματος
- Τελική αξιολόγηση
- Εγγραφή στην η-τάξη
- Τεχνητή Νοημοσύνη και προβληματισμοί
- Προλαβαίνει ο άνθρωπος την τεχνολογική εξέλιξη;
- Μήπως απλά συνήθισε και δεν τον εντυπωσιάζει;
- Πώς θα εκπαιδεύσουμε τους νέους μας ώστε να σκέφτονται κριτικά;
- Πρέπει να τους μάθουμε να χειρίζονται την τεχνολογία;
- Πρέπει να τους μάθουμε να σκέπτονται με την τεχνολογία;
- Πρέπει να τους αφήσουμε να αποκομίσουν εμπειρίες μόνοι τους;
- Τι είναι το ChatGPT / Bard / PopAi
- Παραδείγματα από την καθημερινότητά μας
- Πληροφορίες για μουσικά στοιχεία
- Πληροφορίες για εφαρμογές Η/Υ
- Πληροφορίες για ακαδημαϊκά κείμενα και βαθμολόγηση
- Πληροφορίες για προβλήματα καθημερινότητας
- Πληροφορίες για ψυχαγωγία
- Πληροφορίες για συγκεκριμένο ανθρώπινο ύφος
- Πληροφορίες για ερευνητική εργασία
- Παραδείγματα από την καθημερινότητά μας
- Ερωτηματολόγιο
- Θεωρίες μάθησης και ψηφιακά εργαλεία
- Συμπεριφορισμός
- Γνωστικές θεωρίες μάθησης
- Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση
- Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης
- Κονεκτιβισμός
- Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων – Α’ μέρος
- Κύριες έννοιες
- Εκπαιδευτικό/Διδακτικό σενάριο
- Τα κυριότερα μέρη ενός διδακτικού σεναρίου
- Διδακτικοί στόχοι και στόχοι «γνωστικού» τομέα κατά Bloom
- Παραδείγματα διδακτικών σεναρίων
- στα Μαθηματικά
- στον γεωεντοπισμό
- στη Λογοτεχνία
- στην Πληροφορική
- Άσκηση - Εργασία
- Ελεύθερο λογισμικό και λογισμικό ανοικτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ)
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 2.1 (σελ. 31 έως 45)
-
Κεφάλαιο 3 (σελ. 47 έως 65)
-
Κεφάλαιο 11 (σελ. 220 έως 224)
-
-
- Εκπαιδευτικό σενάριο με την χρήση ΤΠΕ – Β’ μέρος
- Φύλλο εργασίας
- Δημιουργία
- Παραδείγματα
- Η διαδικασία
- Διδακτικές τεχνικές
- Παραδείγματα τεχνικών
- Πώς επιλέγονται οι τεχνικές
- Παραδείγματα διαδικασίας σε διδακτικά σενάρια
- Διδακτικές τεχνικές
- Εκπαιδευτική αξιολόγηση
- Αξιολόγηση της μάθησης
- Αξιολόγηση της διδακτικής πράξης
- Είδη αξιολόγησης
- Μέθοδοι αξιολόγησης
- Αξιολόγηση της μάθησης
- Φύλλο εργασίας
- Η χρήση των ψηφιακών εργαλείων
- Πότε χρησιμοποιούνται
- Οφέλη από τη χρήση τους
- Παραδείγματα σεναρίων
- Ομοιότητες & διαφορές
- Εργασία
-
Βιβλίο
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126Κεφάλαιο 8 (σελ. 143 έως 174)
Κεφάλαιο 9 (από 9.1 σελ. 175 έως 9.2.1.4.1 σελ. 186)
Κεφάλαιο 11 (από 11.1 σελ. 220 έως 11.2.2 σελ. 224)
- Ψηφιακά Αποθετήρια (Digital Repositories)
- Ορισμός της έννοιας
- Παραδείγματα αποθετηρίων
- Αποθετήρια ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων
- Οφέλη από τα μαθησιακά ψηφιακά αποθετήρια
- Το αποθετήριο «Φωτόδεντρο»
- Η δομή του αποθετηρίου
- Αναζήτηση μαθησιακών αντικειμένων
- Προσομοιώσεις
- Ορισμός
- Παραμετροποίηση μιας προσομοίωσης
- Παραδείγματα σε διαφορετικά περιβάλλοντα
- Βιομηχανία
- Εκπαίδευση κ.ά.
- Άσκηση: Δημιουργία γραφήματος γεωμετρικού τόπου (desmos.com)
- Παραδείγματα σε διαφορετικά περιβάλλοντα
- Οφέλη & μειονεκτήματα στην εκπαιδευτική χρήση
- Αναζήτηση εκπαιδευτικών προσομοιώσεων
- Αποθετήρια εκπαιδευτικών προσομοιώσεων
- Ανακαλυπτική/ Διερευνητική διδακτική πρακτική
- Βήματα για την καθοδηγούμενη ανακαλυπτική
- Προσομοίωση (online) ηλεκτρικού κυκλώματος RLC
- Δραστηριότητα σε ομάδες με online φύλλο εργασίας
- Η δραστηριότητα και με φύλλο εργασίας σε έντυπη μορφή
- Αξιολόγηση (ομαδική)
- Δραστηριότητα σε ομάδες με online φύλλο εργασίας
- Άσκηση - Εργασία: Εκπαιδευτικό σενάριο
- Το εκπαιδευτικό σενάριο της προσομοίωσης RLC (online)
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 1.4 (σελ. 22 έως 24)
-
Κεφάλαιο 11.2 (σελ. 222 έως 231)
-
Κεφάλαιο 13 (σελ. 255 έως 274)
-
-
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Παραδείγματα εισαγωγής εντολής
- Μαθηματικών επιστημών
- Λογοτεχνίας
- Φυσικών επιστημών
- Ηλεκτρολογίας / Ηλεκτρονικής
- Τεχνολογίας
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση
- Αναγνώριση ικανοτήτων των μαθητών
- Χρήση πλατφορμών ΤΝ στην τάξη
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
- Αξιολόγηση του μαθητή
- Ο ρόλος του μαθητή
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
- Παραδείγματα πλατφορμών ΤΝ
- Διδακτικό σενάριο με φύλλο εργασίας που περιέχει προσομοίωση
- Επανάληψη: Ενότητες
- 2η, 3η, 4η και 5η
- Διαφάνειες ενοτήτων
- Σελίδες μελέτης
- 2η, 3η, 4η και 5η
- Επανάληψη: Ενότητες
- Ώρα: Εργαστηριακού μαθήματος
- Ανοικτά βιβλία & σημειώσεις
- Ανοικτοί Η/Υ
- Μπορείτε να έχετε τα κινητά/laptop σας
- ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ
- Με το νέο ωράριο, η ώρα του εργαστηριακού μαθήματος είναι ΔΥΟ (2) ώρες πριν
- Τεχνικές αξιολόγησης
- Γιατί αξιολογούμε;
- Παραδοσιακές και εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης
- Αξιολόγηση μαθητή
- Παραδοσιακή βαθμολόγηση
- Περιγραφική αξιολόγηση
- Κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (Ρουμπρίκες)
- Ορισμός ως προς την λεξική σημασία
- Ορισμός ως μαθητική αξιολόγηση
- Δομικά στοιχεία
- Είδη ρουμπρίκας
- Ολιστική (holistic)
- Παραδείγματα
- Αναλυτική (analytic)
- Παραδείγματα
- Ολιστική (holistic)
- Σχεδιασμός ρουμπρίκας
- Διαδικτυακή δημιουργία ρουμπρίκας
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 9 (σελ. 175 έως 200)
-
-
- Μοντέλα / Μοντελοποίηση
- Τι είναι ένα μοντέλο;
- Παραδείγματα / Συζήτηση
- Ποια είναι η σημασία του για την επιστήμη;
- Είδη μοντέλων (ενδεικτικά)
- Δημιουργία μαθηματικού μοντέλου (on-line)
- Ατομική/ Συνεργατική on-line δραστηριότητας δημιουργίας μαθηματικού μοντέλου
- Το εκπαιδευτικό σενάριο - Συζήτηση
- Αξιολόγηση (Ομαδική)
- Άσκηση (εργασία)
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 11.3.1 (σελ. 225 έως 228)
-
Κεφάλαιο 12 (σελ. 235 έως 254)
-
-
- Χάρτες Εννοιών
- Χάρτης εννοιών (Χ.Ε.) (Concept Map)
- Τι είναι
- Παραδείγματα
- Τεχνική δημιουργίας ενός Χ.Ε.
- Ενδεικτική πορεία δημιουργίας
- Έλεγχος Χ.Ε.
- Αξιοποίηση στην εκπαιδευτική πράξη
- Παραδείγματα
- Χάρτης εννοιών (Χ.Ε.) (Concept Map)
- Δημιουργία E.X.
- GitMind
-
- Εργαλεία πλοήγησης
- Διαμοιρασμός και συνεργασία σε κοινόχρηστο Χ.Ε.
- Εργαστήριο
- Ατομική/Ομαδική εργασία δημιουργίας ενός Χ.Ε.
- "Πυκνωτές"
- Ατομική/Ομαδική εργασία δημιουργίας ενός Χ.Ε.
- Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα
-
- Τι έιναι
- Διαφορές
- Άδειες & εργαλεία πνευματικών δικαιωμάτων Creative Commons
- Διαφορές των '...wares'
-
- Blocks και μάθηση
- Παιχνίδια με προγραμματισμό
- Παιγνιώδης Μάθηση
- Παιγνιώδης Μάθηση σε ενήλικες
- Οφέλη
- Παιδαγωγική παιγνιώδους μάθησης
- Παιχνίδι εκμάθησης δημιουργίας κώδικα με blocks (για Java, JavaScript, Python)
- ΜΙΤ App Inventor
- Δημιουργία app αυτοματοποιημένου SMS στο 13033 (κωδικοί μετακινήσεων lockdown)
- Παιγνιώδης Μάθηση σε ενήλικες
- Ερωτηματολόγιο
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 14 (σελ. 291 έως 295)
-
-
- Εργασία
- Εργασία
- Εκπαιδευτικό σενάριο: Παιγνιώδης μάθηση & Διδακτική
- Η κάρτα Arduino
- Τι είναι
- Λίγα λόγια για την ιστορία της
- Βσικά σημεία της πλακέτας
- Ο εξομοιωτής Arduino Tinkercad
- Η πλατφόρμα εργασίας
- Ο κώδικας
- Μετατροπή κώδικα C++ σε Python
- Χρησιμότητα για τους μηχανικούς
- Video για τον εξομοιωτή
- Εργαστήριο: Εκμάθηση της πλατφόρμας προσομοίωσης
- Εισαγωγή στην πλατφόρμα Tinkercad
- Δημιουργία νέου κυκλώματος (blink)
- Βασικά χαρακτηριστικά της παλτφόρμας
- Δημιουργία ίδιου κυκλώματος με breadboard
- Κώδικας σε μπλοκ
- Κώδικας σε text (C++)
- Προσθήκη νέου στοιχείου
- Αλλαγή στον κώδικα text
- Δημιουργία νέου κυκλώματος με κουμπί ελέγχου
- Αλλαγή στον κώδικα text
- Φύλλο εργασίας online
- Ασκήσεις σε ομάδες των 2 ατόμων
- Απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης της πλατφόρμας
- Προγραμματισμός με μπλοκ
- Προγραμματισμός με text
- Κύκλωμα blink
- Αλλαγές χρόνου / Προσθαφαίρεση στοιχείων / Σειρά
- Κύκλωμα buzzer
- Προσθαφαίρεση στοιχείων
- Κύκλωμα με κουμπί ελέγχου & blink
- Προσθαφαίρεση στοιχείων / Σειρά
- Κύκλωμα blink
- Αξιολόγηση ομαδική (στην ολομέλεια)
- Ασκήσεις σε ομάδες των 2 ατόμων
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
Κεφάλαιο 14 (σελ. 295 έως 302)
-
-
- Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων
- Βιβλίο
-
Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
-
- Ύλη
- 3. Εκπαιδευτικό σενάριο με την χρήση ψηφιακών εργαλείων – Α’ μέρος
- 4. Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων – Β’ μέρος
- 5. Διδακτικό σενάριο με προσομοίωση - Κύκλωμα RLC σε σειρά
- 6. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Εκπαίδευση
- 8. Τεχνικές αξιολόγησης - Κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (Ρουμπρίκες)
- 9. Εκπαιδευτικό σενάριο: Μαθηματικά Μοντέλα
- 10. Εννοιολογικοί Χάρτες
- 11. ΕΛ/ΛΑΚ - Παιγνιώδης Μάθηση
- 12. Προγραμματισμός με μπλοκ και κώδικα: Βρόχοι & Επαναλήψεις
- Βιβλίο
- Γιαννούλας, Α. (2023). Από τη διά ζώσης εκπαίδευση με ψηφιακά εργαλεία στην εξ αποστάσεως [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-126
Όσες φοιτήτριες και όσοι φοιτητές δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν στην τελική εξέταση της 17/01/2024, μπορούν να έρθουν την επόμενη Τετάρτη 24/01/2024 για τις επαναληπτικές εξετάσεις του εργαστηρίου "Παιδαγωγικές Εφαρμογές με Η/Υ" και ώρα 09:00 .
Για την ύλη δείτε την ενότητα 14.