ΑΣΠΑΙΤΕ - ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (ΚΩΔΙΚΟΣ Μ304)
ΚΑΤΗΓ. ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΔΟΝΑ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Θεωρητικό
Εβδ. Ώρες διδασκαλίας: 4
Διδακτικές Μονάδες 5
Τυπικό Εξάμηνο: Γ
Επίπεδο Μαθήματος: Υποχρεωτικό
2012-2013 ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΕΠ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ – ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ: 256
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 9.00-1040 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9.00-10.40
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ: http://eclass.aspete.gr/courses/EML179
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
- Πα 19.10.2012 Θεμελιώδεις έννοιες Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Πολιτικής
- Δευ 22.10.2012, Πα 26.10.2012 Θεμελιώδεις έννοιες Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Πολιτικής. Η φιγούρα «Διοτίμα».
- 3. Δευ 29.10.2012, Πα 02.11.2012 Η διδακτική λειτουργία και η υποστήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς
- 4. Δευ 05.11.2012, Πα 09.11.2012 Η διδακτική λειτουργία και η υποστήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς
- 5. Δευ 12.11.2012, Πα 16.11.2012 Η διδακτική λειτουργία και η υποστήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς
- 6. Δευ 19.11.2012, Πα 23.11.2012 Η διδακτική λειτουργία και η υποστήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς. Προφορική υποστήριξη Δ1Α
- 7. Δευ 26.11.2012, Πα 30.11.2012 Η φιγούρα «Μέντορας». Η φιγούρα «Νέστορας». Η διδακτική λειτουργία και η υποστήριξή τους από τους εκπαιδευτικούς
- Δευ 03.12.2012, Πα 07.12.2012 Εισαγωγικά στις Σύγχρονες Θεωρητικές Αναζητήσεις – Προσεγγίσεις της Εκπαιδευτικής Διοίκησης. Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) – Οι πρωτεργάτες. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στην Εκπαίδευση Προφορική Υποστήριξη Δ1Β
- Δευ 10.12.2012, Πα 14.12.2012 Συνταγματικές διατάξεις και κανόνες δικαίου για την εκπαίδευση
10. Δευ 17.12.2012, Πα 21.12.2012 Η σχολική μονάδα ως διοικητική μονάδα και ως μονάδα άσκησης και διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και του εκπαιδευτικού έργου Προφορική Υποστήριξη Δ1Γ
11. Δευ 07.01.2013, Πα 11.01.2013 Συγκριτική Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική. Οι ερευνητικές λειτουργίες της έρευνας και της υποστηρίξεώς της.
12. Δευ 14.01.2013, Πα 18.01.2013. Οι ερευνητικές λειτουργίες της έρευνας και της υποστηρίξεώς της. Η διοικητική λειτουργία.
13. Δευ 21.01.2013, Πα 25.01.2013 Επανάληψη - Καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των εργασιών (Δ1Α, Δ1Β, Δ1Γ) και σε φυσική και σε ηλεκτρονική μορφή: Δευ 21.01.2013
ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ (Δ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Δ1 ΕΡΓΑΣΙΑ (ΠΡΟΦΙΛ, Συντελεστής Βαρύτητας: 10% για καθένα δοκίμιο Δ1Α, Δ1Β, Δ1Γ)
ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΛΥΣΗ – ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Εκπόνηση και προφορική υποστήριξη γραπτού προφίλ ορισμένης αρχέτυπης φιγούρας με εξώφυλλο, τον παρακάτω τίτλο ανά εργασία, υπότιτλο, εικόνες και σχεδιαγράμματα με λεζάντα, σύμβολα, χρώματα και συνοπτική περιγραφή εκτάσεως 1.300 – 1.600 λέξεων και με την ακόλουθη ενδεικτική δομή:
- 1. Ιστορική καταγωγή της Φιγούρας και αναγωγή της στον ελληνικό πολιτισμό
- 2. Το περίγραμμα της Φιγούρας ως διοικητικού οργάνου στο εκπαιδευτικό σύστημα
- 3. Παιδαγωγικές συνεπαγωγές της αποστολής της Φιγούρας ως προς τις μορφωτικές λειτουργίες και την έρευνα των εκπαιδευτικών και τη μάθηση
καθώς και με Πηγές έρευνας
Δ1Α. ΔΙΟΤΙΜΑ
Δ1Β. ΜΕΝΤΟΡΑΣ
Δ1Γ. ΝΕΣΤΟΡΑΣ
Δ2. ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ (Βαρύτητα 100%, προσαύξηση βαθμού κατά μέχρι 10% για καθένα από τα δοκίμια Δ1Α, Δ1Β, Δ1Γ) Τελική ή / και επαναληπτική γραπτή εξέταση είτε με βάση το εγχειρίδιο Α. Αθανασούλα – Ρέππα, Εκπαιδευτική Διοίκηση & Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Η παιδαγωγική της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, ‘Ιων Εκδόσεις ‘Ελλην 2008, σσ. 13-19, 21-30, 75-83, 98-105, 148-154, 343-359, 361-386 είτε με βάση τις Διδακτικές Σημειώσεις (στην Ηλεκτρονική Τάξη) Α. Μανιάτης, Οι υπηρεσιακές λειτουργίες των εκπαιδευτικών, Δεκέμβριος 2012, είτε με βάση και τα δύο κείμενα κατά επιλογή των εξεταζομένων.