Ανακοινώνεται η ύλη και οι ερωτήσεις, για τις τελικές εξετάσεις Β΄εξαμήνου 2014-2015, στο μάθημα «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» , την Τετάρτη 27-05-2015.
- Σάββατο 23 Μαΐου 2015 - 12:00 π.μ. -
Βιβλιογραφία: Woolfolk, Α., (2007), Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Ε: Ελληνικά γράμματα
Σελ: 4-7, 9-11, 40-48, 50-52, 115-118, 121-122, 124-129, 135-136, 154-156, 164-168, 181-185, 350, 351-352, 400-411
- Τι μελετά η εκπαιδευτική ψυχολογία και ποιο ρόλο καλείται να παίξει σήμερα στην εκπαίδευση;
- Η διδασκαλία είναι επιστήμη ή είναι τέχνη; 2α) Πρέπει να διδάσκεται ως προπτυχιακό μάθημα σε όλες τις ανώτατες-ανώτερες σχολές, 2β) πρέπει να διδάσκεται ως μάθημα σε σχολές παιδαγωγικής κατάρτισης πχ ΑΣΠΑΙΤΕ για αποφοίτους συγκεκριμένων σχολών ή 2γ) και τα δύο παραπάνω; Επιχειρηματολογήστε.
- Ποιος είναι ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου στη σχολική κοινότητα; 3α) Τι είναι πιο αποτελεσματικό για τη σχολική κοινότητα, να έχει μια σχολική ψυχολογική υπηρεσία εντός του σχολείου ή αυτή να εδρεύει εκτός της σχολικής κοινότητας;
- Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα, α) με τι πρέπει να είναι εφοδιασμένος για να πετύχει στο έργο του και β) από ποιους πρέπει να αξιολογείτε για την απόδοση στο έργο αυτό;
- Ποια είναι η σημασία της θεωρίας του Piaget για την εκπαίδευση;
- Ποια είναι η σημασία της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης του Vygotsky για την εκπαίδευση;
- Συγκρίνετε τις θεωρίες του Vygotsky και του Piaget στην εκπαίδευση.
- Τι είναι γενικές και τι είναι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες;
- Τι είναι ένταξη και τι είναι συμπερίληψη; Κατά τη γνώμη σας πρέπει να έχουμε πολλά σχολεία διαφορετικά ή πρέπει να έχουμε ένα σχολείο με εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τον κάθε μαθητή χωριστά;
- Τι είναι ρατσισμός, α) ποια τα χαρακτηριστικά του, β) πως εκδηλώνεται και γ) ποιες οι εκπαιδευτικές διαδικασίες που πρέπει να αναπτυχθούν για την πρόληψη ρατσιστικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον;
- Τι είναι στερεότυπα, τι είναι προκαταλήψεις και πως η κληρονομιά των διακρίσεων και των στερεοτύπων απειλεί καθημερινά την λειτουργία της σχολικής κοινότητας;
- Τι είναι διαπολιτισμική εκπαίδευση και πως μπορούμε να δημιουργήσουμε πολιτισμικά συμβατές τάξεις;
- Τι είναι κίνητρα , τι είναι εξωτερικά και τι εσωτερικά κίνητρα μάθησης. Δώστε παραδείγματα.
- Τι είναι περιβάλλον μάθησης; α) ποιοι οι κανόνες και οι διαδικασίες, β) πως σχεδιάζουμε έναν χώρο μάθησης, γ) πως ενθαρρύνουμε την εμπλοκή των μαθητών και δ) πως αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα πειθαρχίας στην τάξη;