Ενότητα 2 - Μαθαίνοντας θεωρία μέσω χαρτογράφησης

...ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με τρόπο που εξαρτάται από τις γνωστικές δομές του, δηλ. ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει με το δικό του τρόπο τη νέα πληροφορία/γνώση και την ενσωματώνει στην προϋπάρχουσα γνωστική δομή του δηλ. σε αυτά που ήδη γνωρίζει ...

Α - ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

Ο J.Novak προσπάθησε να αναπαραστήσει τη γνώση σε μια ιεραρχική δομή εννοιών και προτάσεων με τη μορφή ενός εννοιολογικού χάρτη (ΕΧ) που αποτελείται από κόμβους (έννοιες) και συνδέσμους (εκφράζουν σχέσεις μεταξύ των εννοιών).


Εννοιολογική Χαρτογράφηση - πως κατασκευάζεται ένας εννοιολογικός χαρτης (Διαφάνειες)

Εννοιολογική χαρτογράφηση - είδη δραστηριοτήτων (Διαφάνειες)

ΔΡAΣTHΡIOTHTA 2 - Μαθαίνω για την τοπογραφική τομή (ενδεικτική απάντηση/χάρτης) ή Μαθαίνω για τη θερμομόνωση (ενδεικτική απάντηση/χάρτης)

Β - ΧΑΡΤΕΣ ΙΔΕΩΝ

Άλλο είδος χάρτη είναι οι χάρτες ιδεών (mind maps) που χρησιμεύουν στην αποτύπωση και οργάνωση των ιδεών σας γύρω από ένα θέμα - επισκεφθείτε το εργαλείο coggle.it (https://coggle.it/) 

 

Χρήσιμες πηγές

1- Εννοιολογική Χαρτογράφηση (Κεφάλαιο Βιβλίου): Τι είναι και πως χρησιμοποιείται στην τάξη

2 - Επισκεφθείτε το εργαλείο κατασκευής εννοιολογικών χαρτών CmapCloud (έκδοση cloud)

3 - Eργαλείο CmapTools (ελεύθερο, έκδοση stand alone)