Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ - Εκπ. Πολιτικών Μηχανικών

Κυπαρισσία ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Περιγραφή

To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.

Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:

  • το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
  • τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)

Ενότητες

ο μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην μάθησή του και ο δάσκαλος να σχεδιάζει το περιβάλλον δράσης και να λειτουργεί υποστηρικτικά 

Αξιοποιήστε την Προσομοίωση Αυτόνομο Σύστημα Φωτοβολταϊκών από το Φωτόδεντρο
 
 

Αναλογιζόμενοι/νες την εμπειρία που είχατε στη δραστηριότητα 1 με τον πειραματισμό που κάνατε με το Νόμο του Χουκ μέσω μιας ψηφιακής προσομοίωσης, συζητήστε τα παρακάτω ερωτήματα:

- ποια τα δύο πιο σημαντικά θετικά στοιχεία που αναγνωρίζετε συγκριτικά με την παραδοσιακή διάλεξη;

- ποιες οι δύο πιο σημαντικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός στο σχεδιασμό ενός μαθήματος στη διάρκεια του οποίου οι μαθητές πειραματίζονται με μία ψηφιακή προσομοίωση;

Οργάνωση Συζήτησης: (1) H/Ο καθεμία/καθένας να καταθέσει δύο τουλάχιστον μηνύματα και να απαντήσει σε δύο τουλάχιστον συμφοιτητές του/της.

(2) Η/Ο συντονίστρια/στής της συζήτησης σε κάθε ερώτημα να βάλει την τελική απάντηση.

--------------------------------------

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (κατάθεση εργασίας έως 4/11  εδώ )

Έστω ότι πρόκειται να διδάξετε το θέμα «Συνθήκες Ισορροπίας Στερεού Σώματος» του μαθήματος Μηχανική - Αντοχή Υλικών (εντοπίστε το βιβλίο στο Φωτόδεντρο-βιβλία), ενσωματώνοντας ένα ή περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα.

Διαμορφώστε ένα φύλλο εργασίας για μαθητές σας ώστε να πειραματιστούν με μία από τις προσομοιώσεις

«Αντοχή Υλικών - Επίλυση Δοκών» - https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10531  

«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των δυνάμεων» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10444

«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των μαζών» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10445

Αρχικά χρειάζεται να ορίσετε 1-2 μαθησιακούς στόχους και στη συνέχεια να οργανώσετε τον πειραματισμό των μαθητών σε τρεις φάσεις (Πρόβλεψη, Πειραματισμός, Ερμηνεία & Αναστοχασμός).

Για βοήθεια απευθυνθείτε στο Helpdesk!

Χρήσιμες Πηγές

Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους; (Διαφάνειες)

1 - Βιντεοδιάλεξη για την αναθεωρημένη ταξινομία του Bloom (στα Αγγλικά - ενεργοποιήστε από τις Ρυθμίσεις τους υπότιτλους και την αυτόματη μετάφραση, αν το χρειάζεστε).

Προσέξτε τα επίπεδα της ταξινομίας και τα ρήματα που προτείνει σε κάθε επίπεδο για τη διατύπωση των στόχων!

2 - Βιντεοδιάλεξη στα Ελληνικά την αρχική έκδοση της ταξινομίας του Bloom (το επίπεδο Δημιουργίας (Create) ήταν αρχικά Αξιολόγηση (Evaluation)

 

3 - Φύλλο εργασίας για ορισμό μαθησιακών στόχων με τα ρήματα που χρησιμοποιούμε ανά επίπεδο.

--------------------------------------

1 - Εισαγωγή στα θέματα που θα ασχοληθούμε στο μάθημα

Διαφάνειες

 

2 - Πληροφόρηση και Παραπληροφόρηση - Πως ελέγχω την πληροφορία;

Πόσο εμπιστεύεστε την wikipedia?

Πώς γράφω λήμματα στην Βικιπαίδεια

 

3 - Παραπληροφόρηση - Fake News: Ο μικρός Νικολάκης και η συλλογή χρημάτων... 

Τι είναι τα fake news; Δείτε τα δύο video και προτείνετε πως μπορούμε να περιορίσουμε τη διάδοσή τους;

------------

Ελέγξτε ένα θέμα της επικαιρότητας - ΕΗ - ELLINIKA HOAXES

Μεθοδολογία που χρησιμοποιούν

 Κριτήρια αξιολόγησης ιστότοπων 

 

4 - Δηλώστε εδώ στην περιοχή συζητήσεων σελίδες που έχουν ψευδή πληροφορία

 -----------------------

 

5 - CyberSecurity - Πόσο ασφαλής είμαι;

Τι λέτε εσείς; Απαντήστε εδώ δίνοντας 6798 5270 ή

Ακούστε Γιάννη Σαρακατσάνη 

 

6 - Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους ; Διαφάνειες

---------------

7 - Αξιοποίηση video στην εκπαίδευση (διαφάνειες)

Αξιολόγηση video

8 - Ένα καλό παράδειγμα Σεναρίου Ανεστραμμένης τάξης για τις Κλίμακες εδώ

Τυπολόγιο δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη Laurilard - ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα

ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες

9 - Διερευνητική προσέγγιση με Προσομοιώσεις (διαφάνειες)

Φωτόδεντρο - Συλλογές μαθησιακών αντικειμένων Ηλεκτρολογίας & Μηχανολογίας

Ημερολόγιο