Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ - Εκπ. Πολιτικών Μηχανικών
Κυπαρισσία ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
To μάθημα ασχολείται με ένα φάσμα εφαρμογών σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωσή σας με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ώστε να μπορείτε (α) να σχεδιάζετε και να αναπτύσσετε εκπαιδευτικά σενάρια με βάση σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και (β) να αναπτύσσετε εκπαιδευτικές εφαρμογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες των γνωστικών σας αντικειμένων.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική τάξη καλύπτει:
- το εργαστήριο για τις ομάδ Γ1 (Δευτέρα, 11:00 - 13:00)
- τη θεωρία του μαθήματος (Δευτέρα 13:00 - 14:00)
1 - Project: Ομαδική Εργασία - Δημιουργία σεναρίου διερευνητικής προσέγγισης
Πρότυπο Διερευνητικού Σεναρίου
Ανεβάστε και την τελική παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσετε στο εργαστήριο όπου θα παρουσιάσετε πως και γιατί σχεδιάσατε το σενάριό σας με βάση τη διερευνητική προσέγγιση ενσωματώνοντας και οθόνες από το Learning Designer.
Εδώ για βοήθεια HelpDesk
-----------------
Τι παραδίδω και που
Δηλώστε στο forum το όνομα και τα μέλη της ομάδας σας, τον τίτλο του σχεδιασμού σας και τη διεύθυνσή του στο Learning Designer
Καταθέστε (α) τα παραδοτέα σας (πρότυπο σενάριο, σενάριο από LD σε μορφή αρχείου, παρουσίαση) στις Εργασίες και (β) το αρχείο ldj αναρτήστε το στο onedrive στον κοινόχρηστο φάκελο 2024-Learning designs
------------------
2 - Δραστηριότητα Αξιολόγησης 3 (Προθεσμία 06/01/2025 23:55) - Δημιουργία Σεναρίου Αντεστραμμένης Τάξης
[ENOTHTEΣ 3,4,5]
3 - Δραστηριότητα Αξιολόγησης 2 - Εννοιολογική χαρτογράφηση
[Ενότητα 2 - Μαθαίνοντας θεωρία μέσω χαρτογράφησης]
4 - Δραστηριότητα Αξιολόγησης 1 (ατομική) - Φύλλο εργασίας για Αντοχή Υλικών
[Ενότητα 1: Ο μαθητής ως ερευνητής]
Έστω ότι πρόκειται να διδάξετε το θέμα «Συνθήκες Ισορροπίας Στερεού Σώματος» του μαθήματος Μηχανική - Αντοχή Υλικών (εντοπίστε το βιβλίο στο Φωτόδεντρο-βιβλία), ενσωματώνοντας ένα ή περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα.
Διαμορφώστε ένα φύλλο εργασίας για μαθητές σας ώστε να πειραματιστούν με μία από τις προσομοιώσεις
«Αντοχή Υλικών - Επίλυση Δοκών» - https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10531
«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των δυνάμεων» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10444
«Συνθήκες Ισορροπίας - Η περίπτωση των μαζών» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10445
Αρχικά χρειάζεται να ορίσετε 1-2 μαθησιακούς στόχους και στη συνέχεια να οργανώσετε τον πειραματισμό των μαθητών σε τρεις φάσεις (Πρόβλεψη, Πειραματισμός, Ερμηνεία & Αναστοχασμός).
Το εκπαιδευτικό σενάριο, έχει κοινά στοιχεία με το σχέδιο μαθήματος, που παραδοσιακά αξιοποιούνταν στον σχεδιασμό της διδασκαλίας. Κοινά στοιχεία είναι οι στόχοι, η διάρκεια και η περιγραφή των δραστηριοτήτων. Το εκπαιδευτικό σενάριο ωστόσο αποτελεί εργαλείο ευρύτερου προβληματισμού γιατί σε αυτό ο εκπαιδευτικός καλείται να τεκμηριώσει τις επιλογές τόσο ως προς τα ψηφιακά εργαλεία όσο και ως προς τις διδακτικές προσεγγίσεις που αξιοποιεί.
Διαφάνειες: Μάθετε για τη διερευνητική προσέγγιση
Δραστηριότητα θεωρίας: Ανάλυση της Διερευνητικής Προσέγγισης σε φάσεις
Δραστηριότητα 1 - Ερευνητικό Ερώτημα
Βήμα 1 - Εντοπίστε στο σενάριο του Νόμου του Hooke το ερευνητικό ερώτημα που μελετούν οι μαθητές.
Βήμα 2 - Διαμορφώστε το δικό σας ερευνητικό ερώτημα και δηλώστε εδώ, τα ονόματά σας, ένα ερευνητικό ερώτημα και την διεύθυνση της προσομοίωσης στην οποία οι μαθητές θα πειραματιστούν για να το απαντήσουν
Πηγές προσομοιώσεων
- Phet Colorado (Προσομοιώσεις από Πανεπιστήμιο του Colorado)
- Φωτόδεντρο - Συλλογή Μαθησιακών Αντικειμένων Μηχανολογίας
- Προσομοιώσεις Φυσικής
- Προσομοιώσεις σε Excel [φύλλο εργασίας & προσομοίωση]
- Google Earth
- Streetmix (Σχεδιασμός Κυκλοφορίας)
- HomeStyler (Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων)
- RoomStyler (Σχεδιασμός δωματίων)
- Bridge Designer (Προσομοιωτής Γεφυρών) - (en)
Δραστηριότητα 2 - Σχεδιασμός σεναρίου στο Learning Designer
Βήμα 1: Δημιουργήστε λογαριασμό και συνδεθείτε στο περιβάλλον του Learning Designer (http://learningdesigner.org)
Βήμα 2: Συνεργαστείτε ανά δύο προκειμένου να εισάγετε στο Learning Designer
- το εκπαιδευτικό σενάριο διερευνητικού τύπου για το νόμο του Hooke με όνομα του σεναρίου (name): «Hooke-taepithetasas» ή
- το εκπαιδευτικό σενάριο διερευνητικού τύπου - ΔΑΠΕΔΑ με όνομα του σεναρίου (name):«Dapeda-taepithetasas»
Βήμα 3: Ορίστε στο Learning Designer:
- το μάθημα (Topic) στο οποίο εντάσσεται,
- τη διάρκεια του μαθήματος (learning time),
- τον αριθμό των μαθητών σας (Size of class),
- τον τύπο του μαθήματος (Mode of delivery),
- το γενικό σκοπό (Aims) και
- τα προσδοκώμενα αποτελέσματα (outcomes) χρησιμοποιώντας τα ρήματα που δίνονται από την ταξινομία του Bloom.
Βήμα 4: Διαμορφώστε τόσα ΤLAs όσες και οι φάσεις του σεναρίου
(δείτε στο σενάριο την ενότητα ‘Πορεία Διδασκαλίας’)
Βήμα 5: Σε κάθε ένα ΤLA διαμορφώστε δραστηριότητες κατάλληλου τύπου:
› Διαβάζω - Παρακολουθώ - Ακούω /Read-Watch-Listen,
› Συνεργάζομαι - Collaboration,
› Συζητώ - Discussion,
› Ερευνώ - Inquiry/Investigate,
› Πρακτική – Practice,
› Παράγω - Productive
και για καθεμιά από αυτές δώστε την εκφώνησή της και δηλώστε:
- διάρκεια σε λεπτά (minutes),
- οργάνωση τάξης (Students) -ατομική, σε ομάδες, ολομέλεια- ορίζοντας τον αριθμό των μαθητών που αναλαμβάνει τη δραστηριότητα,
- αν συμμετέχει ο εκπαιδευτικός ή όχι (Teacher present),
- τον τύπο του μαθήματος όπου δηλώνετε αν το μάθημα θα γίνει online ή πρόσωπο με πρόσωπο (face to face or online), και τέλος
- διαδικτυακές (μόνο) πηγές που πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη δραστηριότητα (Συνδετήρας-Resources linked).
... και τώρα το δικό σας σενάριο...
❢ Σημειώνεται ότι:
- στη φάση του Προσανατολισμού προτείνεται να ενταχθεί βίντεο (διαδραστικό ή μη)
- στη φάση της Εννοιολόγησης και στη φάση των Συμπερασμάτων να αξιοποιηθούν εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης και αξιολόγησης
- φύλλα εργασίας (έγγραφα) ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αξιοποιηθεί (υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, φόρμες, κλπ) να είναι σε μορφή online αρχείου στο Google Drive ή στο One Drive (ώστε να μπορείτε να παρέχετε το link σε αυτό)
Δώστε εδώ τον σύντομο σύνδεσμο του σεναρίου που δημιουργήσατε
ή δώστε 7537 7611 εδώ https://www.menti.com/alfu3rbsct44
1 - Δραστηριότητα δημιουργίας ερωτηματολογίου/κουίζ γνώσεων με το εργαλείο GoogleForms
Σε αυτή τη δραστηριότητα θα δημιουργήσετε ένα κουίζ. Θα το διανείμετε στους συμφοιτητές σας να το συμπληρώσουν και θα «δείτε» τα δεδομένα που συλλέξατε…
Βήμα 1: Παρακολουθήστε οδηγίες για την κατασκευή ενός κουίζ στο googleforms (στα ελληνικά, από τη σελίδα 16 ως το τέλος)
Βήμα 2: Για να δημιουργήσετε το δικό σας κουίζ ερωτήσεων, κατεβάστε το φύλλο εργασίας της παρακάτω δραστηριότητας και ακολουθήστε τις οδηγίες που περιλαμβάνει.
Βήμα 3: Δηλώστε τη διεύθυνσή του εδώ
2 - Τι λέτε;
Άλλα εργαλεία δημιουργίας τεστ αξιολόγησης
2 - Kahoot: δημιουργήστε ψηφιακά κουίζ για την αξιολόγηση των μαθητών σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος.
Δείτε εδώ ένα ενημερωτικό βίντεο!Α (45') - Για 30' ακολουθήστε (όπου χρειάζεται συνεργαστείτε με τους διπλανούς σας) την ροή δραστηριοτήτων στο σενάριο ανεστραμμένης τάξης που θα βρείτε εδώ
Στη συνέχεια συζητάμε στην ολομέλεια (α) τι βρήκατε χρήσιμο, ενδιαφέρον και πρωτότυπο, (β) τι σας δυσκόλεψε στην εφαρμογή του και θα αλλάζατε στη δική σας τάξη.
Β (45') - Επιλέξτε ένα θέμα της ειδικότητάς σας για να οργανώσετε τη διδασκαλία του με τη μέθοδο της αντεστραμμένης τάξης (καλή ιδέα θα ήταν να συνεχίσετε αυτό της πρώτης εργασίας, έτσι θα έχετε και έτοιμη τη δραστηριότητα εννοιολογικής χαρτογράφησης για μέσα στην τάξη) ... και
Βήμα 1: να προτείνετε 1-2 μαθησιακούς στόχους που θα θέλατε να επιτύχουν οι μαθητές σας πριν έρθουν στην τάξη και στη διάρκεια του μαθήματος μέσα στην τάξη [Διαφάνειες: Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους]
Βήμα 2: να κατασκευάσετε το βίντεο (αξιοποιώντας κάποιο από τα εργαλεία που είδαμε στην Ενότητα 4 - Δημιουργώντας βιντεοδιαλέξεις) που οι μαθητές θα παρακολουθήσουν πριν την τάξη κάνοντάς την διαδραστική στο EdPuzzle ή δημιουργώντας ένα μάθημα στο TED-Ed (ακολουθήστε το φύλλο εργασίας ΤΕD-Ed). Αν χρησιμοποιήσετε εργαλεία ΑΙ να αναφέρετε πως και για ποιό σκοπό τα χρησιμοποιήσατε, αν σας ικανοποίησε το αποτέλεσμα που έδωσαν και τι παρεμβάσεις κάνατε.
Βήμα 3: να να προτείνετε 1-2 μαθησιακούς στόχους που θα θέλατε να επιτύχουν οι μαθητές σας μέσα στην τάξη και στη συνέχεια να σχεδιάσετε τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσουν μέσα στην τάξη
1 - Τι είναι η 'Ανεστραμμένη Τάξη'; Παρακολουθήστε τη βιντεοδιάλεξη (έως 4:20')
>
2 - Παραδείγματα οργάνωσης αντεστραμμένης τάξης
Χρήσιμες πηγές
1 - Μετατρέψτε τα βίντεο του YouTube σε μαθήματα με το Edpuzzle! Οι εκπαιδευτικοί το λατρεύουν αυτό!
2 - Δημιουργία παρουσιάσεων και video με Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) - Artificial Intelligence (AI)
Α. Δημιουργήστε παρουσιάσεις με το εργαλείο gamma δηλώνοντάς του στοιχεία όπως (α) το αρχικό κείμενο που δώσατε (αν δώσατε), (β) οδηγίες που δώσατε για το ποιό θα είναι το περιεχόμενο και το ύφος του κειμένου (απλό, ακαδημαϊκό, χιουμοριστικό κ.λπ.), (3) το μέγεθος της παρουσίασης σε διαφάνειες.
Τελικά ποιός είναι ο δημιουργός των διαφανειών; Στην τελευταία διαφάνεια να αναφέρετε τους δημιουργούς!
Δηλώστε εδώ στο forum τη διεύθυνση της παρουσίασης που δημιουργήσατε μαζί με τις προδιαγραφές που δώσατε.
Β. Δημιουργήστε δύο βίντεο με το εργαλείο invideo AI και το εργαλείο pictory.ai αναφέροντας το θέμα κι συγκεκριμένες προδιαγραφές για το περιεχόμενο και τη μορφή του.
Παράδειγμα: Ανεστραμμένη τάξη από ΤΝ με invideo AI
Δηλώστε εδώ στο forum τη διεύθυνση των δύο video που δημιουργήσατε μαζί με τις προδιαγραφές που δώσατε.
Σχολιάστε στην ανάρτησή σας ποιό βίντεο προτιμάτε και γιατί!
H εκπαιδευτική δυναμική του βίντεο στο εργαστήριο & στη θεωρία
1 - Δημιουργία παρουσιάσεων
Πως κάνουμε μια παρουσίαση σε Power Point |
Οδηγίες για την δημιουργία εμφανίσιμων παρουσιάσεων |
2 - Επιλέξτε ένα βίντεο από το Khan Academy ή τις χρήσιμες πηγές που δίνονται παρακάτω, και σχολιάστε τι σας άρεσε και το επιλέξατε εδώ. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κριτήρια που προτείνονται στο φύλλο εργασίας που θα βρείτε .
3 - Δημιουργία βίντεοπαρουσίασης με Active Presenter ήeLecta Live Screen Recorderή Screencast-O-Matic (Screen recorder & Video editor)ήOpen Broadcaster Software(OBS -Free and open source software for video recording and live streaming) ή με Canva
(α) Να διαμορφώσετε μία παρουσίαση σε powerpoint ή prezi και στη συνέχεια να καταγράψετε σε βίντεο εσάς καθώς κάνετε την παρουσίαση στον υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας το λογισμικό Active Presenter ή eLecta Live Screen Recorder ή Screencast-O-Matic ή OBS!
Στη συνέχεια μπορείτε να αναρτήσετε το βίντεο στο κανάλι σας στο YouTube και να το δώσετε στους μαθητές σας!
Βοήθεια: Να παρακολουθήσετε το μάθημα με τίτλο «Πως δημιουργούμε video με το Screencast-O-Matic ή στον αντίστοιχο σύνδεσμο https://ed.ted.com/on/m2WV465o
(β) Να διαμορφώσετε μια video-παρουσίαση απευθείας στο PowToon (παράδειγμα: FERTILE project) ή Canva ή ExplainVideo με τη μορφή animation -
Βοήθεια: Να παρακολουθήσετε εισαγωγικά μαθήματα στο Canva ή στο PowToon ή ExplainVideo - http://www.easyexplainvideo.com/ ;
Χρήσιμες Πηγές Βίντεο
- KhanAcademy (στα Ελληνικά) https://el.khanacademy.org/: Η Khan Academy είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με στόχο την αλλαγή της εκπαίδευσης προς το καλύτερο, παρέχοντας δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό για οποιονδήποτε και οπουδήποτε. Συγκεκριμένα παρέχονται πρωτότυπα (1) αγγλικά βίντεο στον κύριο χώρο του ιστότοπου (http://www.khanacademy.org/), τα οποία έχουν υπότιτλους στα ελληνικά καθώς και (2) βίντεο στα Ελληνικά https://el.khanacademy.org/.
Αν θέλετε να συμμετέχετε στην επέκταση της προσπάθειας μας και της Ακαδημίας στα ελληνικά, επισκεφθείτε επίσης την ιστοσελίδα http://international.khanacademy.org
- Φωτόδεντρο - Εκπαιδευτικά βίντεο
-
TeacherTube: Κοινότητα εκπαιδευτικών που μοιράχονται εκπαιδευτικά βίντεο
Σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης-βίντεο (Διαφάνειες)
ΜΕΡΟΣ Α
1 - Πως κατεβάζω ένα βίντεο από το youtube
1ος τρόπος: Μπορείτε να παρεμβάλετε τη λέξη 'link' πριν τη λέξη youtube στη γραμμή διεύθυνσης (URL) του βίντεο που επιθυμείτε να κατεβάσετε στο δίσκο σας.
2ος τρόπος: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία όπως το yTMP4 (ή οποιαδήποτε άλλη σχετική εφαρμογή) όπου θα εισάγετε τη διεύθυνση (URL) του βίντεο ορίζοντας την επιθυμητή μορφή του βίντεο που θα κατέβει στο δίσκο σας (π.χ. mp4, avi, flv).
2α - Πως δημιουργώ ένα διαδραστικό βίντεο με το edPuzzle
Βήμα 1. Να εντοπίσετε ένα εκπαιδευτικό βίντεο στο youtube π.χ. δίνοντας τη λέξη κλειδί "Πολιτικός Μηχανικός".
Βήμα 2. Να εγγραφείτε στο EdPuzzle και να επεξεργαστείτε (Edit) εκεί το συγκεκριμένο βιντεο ως εξής: επιλέξτε ένα τμήμα του βίντεο (Cut) και προσθέστε 3 ερωτήσεις διαφορετικού τύπου (Questions) σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία ώστε να βοηθήσετε τους μαθητές να παρακολουθήσουν το βίντεο και να αντλήσουν σημαντικές πληροφορίες. Οδηγός χρήσης EdPuzzle στα Ελληνικά: https://www.youtube.com/watch?v=w5yMY0N_Lo8
Bήμα 3. Να αναθέσετε (Assign) το βίντεο σε μία τάξη που θα δημιουργήσετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Να αντιγράψετε στην περιοχή του συζητήσεων τον τίτλο & τον κωδικό της τάξης & τη διεύθυνση του βίντεο που δημιουργήσατε στο EdPuzzle.
2β - Πως δημιουργώ ένα διαδραστικό βίντεο με την e-me
Επισκεφθείτε τον αναλυτικό οδηγό χρήσης στη σελ. 72 (δημιουργία διαδραστικού βίντεο) της e-me και δημιουργήστε ένα διαδραστικό βίντεο!
ΜΕΡΟΣ Β
4 - Επισκεφθείτε το https://www.menti.com/alpb5pqx5hxr
5 - Τεχνητή Νοημοσύνη στη δημιουργία βίντεο
Συγκρίνετε τα δύο βίντεο εστιάζοντας στις διαφορές τους
GenAI - https://ai.invideo.io/watch/fHTP0BcyFSw
GenAI - https://video.pictory.ai/1730519846638/20241102053305301ADwbE57zEfyoim0
Αξίζει να δείτε ...
...ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με τρόπο που εξαρτάται από τις γνωστικές δομές του, δηλ. ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει με το δικό του τρόπο τη νέα πληροφορία/γνώση και την ενσωματώνει στην προϋπάρχουσα γνωστική δομή του δηλ. σε αυτά που ήδη γνωρίζει ...
Α - ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
Ο J.Novak προσπάθησε να αναπαραστήσει τη γνώση σε μια ιεραρχική δομή εννοιών και προτάσεων με τη μορφή ενός εννοιολογικού χάρτη (ΕΧ) που αποτελείται από κόμβους (έννοιες) και συνδέσμους (εκφράζουν σχέσεις μεταξύ των εννοιών).
Εννοιολογική Χαρτογράφηση - πως κατασκευάζεται ένας εννοιολογικός χαρτης (Διαφάνειες)
Εννοιολογική χαρτογράφηση - είδη δραστηριοτήτων (Διαφάνειες)
ΔΡAΣTHΡIOTHTA Τάξης -
α. Εργαστείτε ατομικά - Μαθαίνω για τη θερμομόνωση (ενδεικτική απάντηση/χάρτης ειδικού)
β. Εργαστείτε σε ομάδες - Μαθαίνω για την τοπογραφική τομή (ενδεικτική απάντηση/χάρτης)
Β - ΧΑΡΤΕΣ ΙΔΕΩΝ
Άλλο είδος χάρτη είναι οι χάρτες ιδεών (mind maps) που χρησιμεύουν στην αποτύπωση και οργάνωση των ιδεών σας γύρω από ένα θέμα - επισκεφθείτε το εργαλείο coggle.it (https://coggle.it/)
Χρήσιμες πηγές
1- Εννοιολογική Χαρτογράφηση (Κεφάλαιο Βιβλίου): Τι είναι και πως χρησιμοποιείται στην τάξη
2 - Επισκεφθείτε το εργαλείο κατασκευής εννοιολογικών χαρτών CmapCloud (έκδοση cloud)
ο μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην μάθησή του και ο δάσκαλος να σχεδιάζει το περιβάλλον δράσης και να λειτουργεί υποστηρικτικά
1 - Εισαγωγή στα θέματα που θα ασχοληθούμε στο μάθημα
2 - Πληροφόρηση και Παραπληροφόρηση - Πως ελέγχω την πληροφορία;
Πόσο εμπιστεύεστε την wikipedia?
Πώς γράφω λήμματα στην Βικιπαίδεια
3 - Παραπληροφόρηση - Fake News: Ο μικρός Νικολάκης και η συλλογή χρημάτων...
Τι είναι τα fake news; Δείτε τα δύο video και προτείνετε πως μπορούμε να περιορίσουμε τη διάδοσή τους;
------------
Ελέγξτε ένα θέμα της επικαιρότητας - ΕΗ - ELLINIKA HOAXES
Μεθοδολογία που χρησιμοποιούν
Κριτήρια αξιολόγησης ιστότοπων
4 - Δηλώστε εδώ στην περιοχή συζητήσεων σελίδες που έχουν ψευδή πληροφορία
-----------------------
5 - CyberSecurity - Πόσο ασφαλής είμαι;
Τι λέτε εσείς; Απαντήστε εδώ δίνοντας 6798 5270 ή
Ακούστε Γιάννη Σαρακατσάνη
6 - Πως ορίζω μαθησιακούς στόχους ; Διαφάνειες
---------------
7 - Αξιοποίηση video στην εκπαίδευση (διαφάνειες)
8 - Ένα καλό παράδειγμα Σεναρίου Ανεστραμμένης τάξης για τις Κλίμακες εδώ
Τυπολόγιο δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη Laurilard - ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα
ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
9 - Διερευνητική προσέγγιση με Προσομοιώσεις (διαφάνειες)
Φωτόδεντρο - Συλλογές μαθησιακών αντικειμένων Ηλεκτρολογίας & Μηχανολογίας