ύλη εξετάσεων Α εξαμήνου 2014-2105
- Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015 - 12:00 π.μ. -

Η ύλη του μαθήματος "Αναπτυξιακή  Ψυχολογία"  για τις εξετάσεις του Α εξαμήνου είναι από το βιβλίο:

 R. S. Feldman (2009). Εξελικτική Ψυχολογία, Δια βίου Ανάπτυξη. Επιμέλεια Η. Γ. Μπεζεβάγκης, 1ος τόμος, Εκδόσεις Gutenberg.

 

  1.  Τι είναι  δια βίου ανάπτυξη, ποιες οι χρονικές περίοδοι , ποιες οι ατομικές διαφορές  και ποια η σχέση μεταξύ αυτών ; (σελ . 34-37)
  2. Ποιος είναι ο ρόλος της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στην διά βίου ανάπτυξη  ; (σελ. 38-42)
  3. Ποιες οι θεωρητικές προσεγγίσεις στη διά βίου ανάπτυξη; (σελ.  43-44)
  4. Ποιο είναι το αντικείμενο μελέτης της ψυχαναλυτικής  θεωρίας  του Freud ,  ποια τα στάδια ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης σύμφωνα με αυτή και ποια η κριτική που έχει δεχθεί η παραπάνω θεωρία; ( σελ 44-47)
  5.  Ποιο είναι το αντικείμενο μελέτης της συμπεριφορικής  προσέγγισης , τι είναι κλασσική εξαρτημένη μάθηση  και τι  συντελεστική εξαρτημένη μάθηση ; ( σελ. 48-50 και  151)
  6. Τι μελετά η κοινωνικο-γνωστική  θεωρία μάθησης του Bandura και ποια είναι τα τέσσερα στάδια της κοινωνικο-γνωστικής μάθησης του Bandura ;  (σελ. 50-51)
  7. Τι μελετά η γνωστική προσέγγιση; (σελ. 51-52)
  8. Ποια είναι η θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης του Piaget και ποια η αξιολόγησή της (σελ. 52-53).
  9. Τι μελετά η κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία του Vygotsky και ποια η αξιολόγησή της; (σελ. 58-59 και 293-295)
  10. Ποια είναι η δεοντολογία στην έρευνα και ποιες οι βασικές αναλυτικές γραμμές δεοντολογίας σε αυτή; (σελ. 75-77)
  11. Τι είναι ιδιοσυγκρασία, ποια είναι τα σταθερά στοιχεία της  και ποιες οι συνέπειες της ιδιοσυγκρασίας στην ανάπτυξη του παιδιού ; (σελ. 95-96 και 257-260)
  12. Ποια η έννοια και το περιεχόμενο της νοημοσύνης ; (σελ.  383-386)
  13. Ποιοι είναι οι αποτελεσματικοί τρόποι ανατροφής των παιδιών και ποιες οι πολιτισμικές διαφορές στις γονικές πρακτικές ; (σελ. 328-331)