ύλη εξετάσεων Α εξαμήνου 2014-2105
- Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015 - 12:00 π.μ. -
Η ύλη του μαθήματος "Αναπτυξιακή Ψυχολογία" για τις εξετάσεις του Α εξαμήνου είναι από το βιβλίο:
R. S. Feldman (2009). Εξελικτική Ψυχολογία, Δια βίου Ανάπτυξη. Επιμέλεια Η. Γ. Μπεζεβάγκης, 1ος τόμος, Εκδόσεις Gutenberg.
- Τι είναι δια βίου ανάπτυξη, ποιες οι χρονικές περίοδοι , ποιες οι ατομικές διαφορές και ποια η σχέση μεταξύ αυτών ; (σελ . 34-37)
- Ποιος είναι ο ρόλος της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στην διά βίου ανάπτυξη ; (σελ. 38-42)
- Ποιες οι θεωρητικές προσεγγίσεις στη διά βίου ανάπτυξη; (σελ. 43-44)
- Ποιο είναι το αντικείμενο μελέτης της ψυχαναλυτικής θεωρίας του Freud , ποια τα στάδια ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης σύμφωνα με αυτή και ποια η κριτική που έχει δεχθεί η παραπάνω θεωρία; ( σελ 44-47)
- Ποιο είναι το αντικείμενο μελέτης της συμπεριφορικής προσέγγισης , τι είναι κλασσική εξαρτημένη μάθηση και τι συντελεστική εξαρτημένη μάθηση ; ( σελ. 48-50 και 151)
- Τι μελετά η κοινωνικο-γνωστική θεωρία μάθησης του Bandura και ποια είναι τα τέσσερα στάδια της κοινωνικο-γνωστικής μάθησης του Bandura ; (σελ. 50-51)
- Τι μελετά η γνωστική προσέγγιση; (σελ. 51-52)
- Ποια είναι η θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης του Piaget και ποια η αξιολόγησή της (σελ. 52-53).
- Τι μελετά η κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία του Vygotsky και ποια η αξιολόγησή της; (σελ. 58-59 και 293-295)
- Ποια είναι η δεοντολογία στην έρευνα και ποιες οι βασικές αναλυτικές γραμμές δεοντολογίας σε αυτή; (σελ. 75-77)
- Τι είναι ιδιοσυγκρασία, ποια είναι τα σταθερά στοιχεία της και ποιες οι συνέπειες της ιδιοσυγκρασίας στην ανάπτυξη του παιδιού ; (σελ. 95-96 και 257-260)
- Ποια η έννοια και το περιεχόμενο της νοημοσύνης ; (σελ. 383-386)
- Ποιοι είναι οι αποτελεσματικοί τρόποι ανατροφής των παιδιών και ποιες οι πολιτισμικές διαφορές στις γονικές πρακτικές ; (σελ. 328-331)