ΦΥΣΙΚΗ - ΘΕΩΡΙΑ: Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών - Κατεύθυνση Ηλεκτρονικών Μηχανικών
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗ
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Εισαγωγή στη Διανυσματική Ανάλυση. |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Διανυσματική Ανάλυση. |
|||
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Παράγωγος – Ολοκλήρωμα - Προσεγγίσεις. |
||
Σημαντικά Ψηφία |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Σημαντικά Ψηφία. |
|||
1η Εβδομάδα |
Μάθημα – 1ο |
Ενημέρωση Φοιτητών για το Μάθημα «ΦΥΣΙΚΗ» |
|
Μάθημα – 2ο |
Κινηματική Υλικού σημείου Α: Τροχιά – Διάνυσμα θέσης – Ταχύτητα. |
||
Κινηματική Υλικού Σημείου Β: Επιτάχυνση – Εξισώσεις Κίνησης |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κινηματική |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε μια Διάσταση |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε δυο Διαστάσεις. |
|||
2η Εβδομάδα |
Μάθημα – 3o |
Δυνάμεις – Παραδείγματα Δυνάμεων. |
|
Νόμοι του Νεύτωνα - Παραδείγματα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εφαρμογές του 2ου Νόμου του Νεύτωνα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εφαρμογές του 2ου Νόμου του Νεύτωνα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Εφαρμογές του 2ου Νόμου του Νεύτωνα. |
|||
Μάθημα – 4o |
Νόμοι Διατήρησης – Ορμή |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Διατήρηση της Ορμής |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ορμή και Ώθηση Δύναμης για Μηχανικούς |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Ορμή |
|||
3η Εβδομάδα |
Μάθημα – 5ο |
Κινητική και Βαρυτική Δυναμική Ενέργεια – Ελαστική Δυναμική Ενέργεια – Διατήρηση Μηχανικής Ενέργειας. |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ενέργεια |
|||
Μάθημα – 6ο |
Έργο - Έργο και Κινητική ενέργεια – Συντηρητικά Πεδία - Δύναμη και Δυναμική Ενέργεια, Ισχύς |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ορμή – Ενέργεια – Έργο |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Έργο - Δύαμη - Δυναμική Ενέργεια |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Ορμή – Έργο – Ενέργεια. |
|||
4η Εβδομάδα |
Μάθημα - 7ο |
Νόμος Παγκόσμιας Έλξης και Βαρυτική Δυναμική Ενέργεια-Μοντέλο Επίπεδης Γης |
|
Μάθημα – 8ο |
Κυκλική Κίνηση Υλικού Σημείου |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κυκλική Κίνηση |
|||
5η Εβδομάδα |
Μάθημα – 9ο |
Περιστροφή Στερεού Σώματος – Κέντρο Μάζας – Ροπή – Βαρυτική ροπή – Ζεύγος δυνάμεων – Στατική ισορροπία |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κέντρου Μάζας |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ισορροπία Σωμάτων |
|||
Μάθημα – 10ο |
Περιστροφή Γύρω από Σταθερό Άξονα – 2ος Νόμος Νεύτωνα στη περιστροφική Περιστροφική Κίνηση – Ροπή αδράνειας - Περιστροφική Κινητική Ενέργεια – Έργο Ροπής Δύναμης. |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κέντρο Μάζας και Ροπή Αδράνειας |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Περιστροφή Άκαμπτου Σώματος |
|||
6η Εβδομάδα
|
Μάθημα – 11ο |
Κύλιση – Στροφορμή – Διατήρηση Στροφορμής |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Στροφορμής |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Περιστροφική Κίνηση. |
|||
Μάθημα – 12ο |
Απλή Αρμονική Κίνηση – Τα Μαθηματικά της Απλής Αρμονικής Κίνησης |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Απλή Αρμονική Κίνηση -1 |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Απλή Αρμονική Κίνηση - 2 |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Απλή Αρμονική Κίνηση - 3 |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ασκήσεις με Αρμονικούς Ταλαντωτές |
|||
7η Εβδομάδα |
Μάθημα – 13ο |
Ταλαντώσεις με Απόσβεση – Ενέργεια και Σταθερά Χρόνου – Συντελεστής Ποιότητας Q |
|
Μάθημα – 14ο |
Ταλαντώσεις με διέγερση (Εξαναγκασμένες Ταλαντώσεις - Συντονισμός) - Ισχύς στο Συντονισμό - Παραδείγματα Συντονισμού |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ταλαντώσεις με Απόσβεση - Διέγερση |
|||
8η Εβδομάδα |
Μάθημα – 15ο |
Εισαγωγή στα Μηχανικά Κύματα – Εξισώσεις Μηχανικών Κυμάτων – Εγκάρσια και Διαμήκη κύματα. |
|
Ταχύτητες Εγκάρσιων και Διαμηκών κυμάτων – Ενέργεια εγκάρσιου κύματος – Εξάρτηση της ταχύτητας του ήχου από τη θερμοκρασία |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εισαγωγή στα Μηχανικά Κύματα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εγκάρσια Μηχανικά Κύματα |
|||
Μάθημα – 16ο |
Κύματα σε 2 και 3 Διαστάσεις – Ένταση Ηχητικών Κυμάτων – Κλίμακα decibel (dB) – Φαινόμενο Doppler |
||
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΘΕΩΡΙΑΣ: Θαλάσσια Κύματα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Μηχανικά Κύματα δυο και τριών Διαστάσεων |
|||
9η Εβδομάδα |
Μάθημα – 17ο |
Κλίμακα decibel – Iσοακουστικές Καμπύλες |
|
Ηχοδοσιμετρία |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ηχοδοσιμετρία |
|||
Μάθημα – 18ο |
Σύνθετη Αντίσταση Μηχανικών Κυμάτων – Κυματικά Φαινόμενα σε Ασυνέχειες του Μέσου Διάδοσης (Ανάκλαση, Διάθλαση) |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: |
Υπό Κατασκευή |
||
10η Εβδομάδα |
Μάθημα – 19ο |
Στάσιμα Κύματα |
|
Μάθημα – 20ο |
Συμβολή σε μια, δυο και τρεις διαστάσεις – Διακρότημα |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Συμβολή Κυμάτων |
|||
11η Εβδομάδα |
Μάθημα – 21ο |
Κυματική Οπτική – Αρχή Huygens – Συμβολή φωτός σε Μονή και Διπλή Σχισμή – Συμβολή Φωτός σε Φράγμα Περίθλασης – Συμβολόμετρο Michelson – Φασματοσκόπιο – Ολογραφία. |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Συμβολή – Περίθλαση Φωτός |
|||
Μάθημα – 22ο |
Κυματικό - Ακτινικό Μοντέλο Φωτός – Ανάκλαση – Διάθλαση και Δείκτης Διάθλασης – Νόμος του Snell – Ολική Εσωτερική Ανάκλαση – Οπτικές Ίνες |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Ανάκλασης - Διάθλασης - Οπτικές Ίνες |
|||
12η Εβδομάδα |
Μάθημα – 23ο |
Διασπορά - Φάσματα Εκπομπής και Απορρόφησης - Πόλωση Φωτός |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Πόλωση Φωτός |
|||
Μάθημα - 24ο |
Διπλοθλαστικότητα - Πλακίδια λ/4 - Πολαροσκόπιο - Λεπτά Υμένια |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Λεπτά Υμένια |
|||
13η Εβδομάδα |
Μάθημα – 25ο |
Δημιουργία Ειδώλων με Διάθλαση – Συγκλίνοντες και Αποκλίνοντες Λεπτοί Φακοί – Δημιουργία Ειδώλων με λεπτούς φακούς – Εξίσωση λεπτού φακού – Εξίσωση κατασκευαστή φακών – Σφάλματα Φακών – Διακριτική ικανότητα φακών. |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Φακοί |
|||
Μάθημα – 26ο |
Επίπεδα και Σφαιρικά Κάτοπτρα |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ |
|
||
Επί πλέον μάθημα (Προαιρετικό) |
Εισαγωγή στη Φυσική των LASER – Ιδιότητες της Ακτινοβολίας LASER |
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος: 2013 – 2014
ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Φεβρουαρίου 2015 Ηλεκτρολόγων + Ηλεκτρονικών
Σεπτεμβρίου 2015 Ηλεκτρολόγων + Ηλεκτρονικών
Φεβρουαρίου 2016 Ηλεκτρολόγων + Ηλεκρονικών
Σεπτεμβρίου 2016 Ηλεκτρολόγων + Ηλεκτρονικών
Φεβρουαρίου 2017 Ηλεκτρολόγων / Ηλεκτρονικών
Λιγότερα
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗ
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Εισαγωγή στη Διανυσματική Ανάλυση. |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Διανυσματική Ανάλυση. |
|||
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Παράγωγος – Ολοκλήρωμα - Προσεγγίσεις. |
||
Σημαντικά Ψηφία |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Σημαντικά Ψηφία. |
|||
1η Εβδομάδα |
Μάθημα – 1ο |
Ενημέρωση Φοιτητών για το Μάθημα «ΦΥΣΙΚΗ» |
|
Μάθημα – 2ο |
Κινηματική Υλικού σημείου Α: Τροχιά – Διάνυσμα θέσης – Ταχύτητα. |
||
Κινηματική Υλικού Σημείου Β: Επιτάχυνση – Εξισώσεις Κίνησης |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κινηματική |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε μια Διάσταση |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε δυο Διαστάσεις. |
|||
2η Εβδομάδα |
Μάθημα – 3o |
Δυνάμεις – Παραδείγματα Δυνάμεων. |
|
Νόμοι του Νεύτωνα - Παραδείγματα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εφαρμογές του |
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗ
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Εισαγωγή στη Διανυσματική Ανάλυση. |
||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Διανυσματική Ανάλυση. |
|||
Προαπαιτούμενες Γνώσεις |
Παράγωγος – Ολοκλήρωμα - Προσεγγίσεις. |
||
Σημαντικά Ψηφία |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Σημαντικά Ψηφία. |
|||
1η Εβδομάδα |
Μάθημα – 1ο |
Ενημέρωση Φοιτητών για το Μάθημα «ΦΥΣΙΚΗ» |
|
Μάθημα – 2ο |
Κινηματική Υλικού σημείου Α: Τροχιά – Διάνυσμα θέσης – Ταχύτητα. |
||
Κινηματική Υλικού Σημείου Β: Επιτάχυνση – Εξισώσεις Κίνησης |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Κινηματική |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε μια Διάσταση |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Πολλαπλής Επιλογής: Κίνηση σε δυο Διαστάσεις. |
|||
2η Εβδομάδα |
Μάθημα – 3o |
Δυνάμεις – Παραδείγματα Δυνάμεων. |
|
Νόμοι του Νεύτωνα - Παραδείγματα |
|||
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Εφαρμογές του |
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Φυσική Για Επιστήμονες και Μηχανικούς, Τόμος Α, Έκδοση 3η/2017, R. D. Knight, Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης Ε. Σιδερής και Σ. Γκανάτσιος, Εκδόσεις ΙΩΝ-Μακεδονικές Εκδόσεις.
2. Φυσική, Τόμος Α, Halliday, Resnick, Εκδόσεις Πνευματικός, 4η Έκδοση, 2009
3. Πανεπιστημιακή Φυσική, Τόμος Α, . D. Young, 1992
4. Physics for Scientists and Engineers, ΤόμοςΙ, Serway, (μετάφρασηΛ. Ρεσβάνης), 1990
5. Οι Έννοιες της Φυσικής, Hewitt, 1997
6. ASPAITEe-Class
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Να εγγραφείτε στο μάθημα της Φυσικής ΙΙ και να εισέρχεστε σε αυτό με το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό Πρόσβασης που έχετε για το e-Class. Με αυτό τον τρόπο θα έχω τη δυνατότητα να βλέπω τις προσπάθειες που κάνετε στο e-Class.
7. Ιστοσελίδα του βιβλίου ΦΥΣΙΚΗ για Επιστήμονες και Μηχανικούς του R. D. Knight με διαδραστικές εφαρμογές : http://wps.aw.com/aw_knight_physics_1/17/4389/1123696.cw/index.html, για Ταλαντώσεις, Μηχανικά Κύματα, Κυματική και Γεωμετρική Οπτική.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΙ<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Α. Βαθμός τελικής εξέτασης σε ποσοστό 100%
Β. Η ενεργός συμμετοχή των Σπουδαστών στην εκπαιδευτική διαδικασία θα αξιολογείται μόνο θετικά (ενισχυτικά). Προς το παρόν, με το όρο «Ενεργός Συμμετοχή» εννοείται η επικοινωνία μεταξύ Σπουδαστών και Διδάσκοντος επί θεμάτων Φυσικής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Η επικοινωνία αυτή θα αναπτύσσεται με αφορμή τις ερωτήσεις σας, τις απορίες σας, τα σχόλια σας, τις παρατηρήσεις σας επί του τρόπου διδασκαλίας και ότι άλλο νομίζετε εσείς ότι έχει σχέση με τη Φυσική ΙΙ. Στην ενεργό συμμετοχή υπάγεται και η ανταπόκριση σας στις ερωτήσεις και στις ασκήσεις που θα σας διανέμει ο διδάσκων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καθώς και στο εκπαιδευτικό υλικό που υπάρχει στην Υπηρεσία Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. e-Class..
Γ. Τα θέματα, που η απάντησή τους περιέχει πράξεις, θα βαθμολογούνται με ποινή μέχρι -30% επί του βαθμού που πιστώνονται τα θέματα αυτά εφόσον υπάρχουν λάθη στις πράξεις ή εφόσον τα αποτελέσματα δεν έχουν αποδοθεί με τα σωστά σημαντικά ψηφία και τις σωστές μονάδες και επί πλέον, τα αποτελέσματα αυτά δεν έχουν αξιολογηθεί αν είναι αποδεκτά ή όχι.
Δ. Τα θέματα των οποίων οι απαντήσεις θα διατυπώνονται μονολεκτικά (δηλαδή χωρίς ορισμούς των συμβόλων που χρησιμοποιούνται ή χωρίς αιτιολόγηση της χρήσης των απαιτούμενων μαθηματικών σχέσεων) θα βαθμολογούνται με ποινή μέχρι -50% επί του βαθμού που πιστώνονται τα θέματα αυτά.
Ε. Τα θέματα που απαιτούν σχήμα ή σχήματα για διευκρίνιση συμβόλων και εννοιών θα μηδενίζονται ως ασαφή και αόριστα εάν ο Σπουδαστής δεν σχεδιάσει το κατάλληλο Σχήμα.
Στ.Τα γραπτά που περιέχουν σημεία αντιγραφή (π.χ. άσχετα σύμβολα σε τύπους ή συγκεκριμένα λάθη τα οποία καταγράφονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στα γραπτά Σπουδαστών που κάθονται σε γειτονικά θρανία κατά τη διάρκεια της εξέτασης) θα μηδενίζονται ως αναξιόπιστα, ανεξάρτητα από το ποιος αντέγραψε από ποιον. Κάθε Σπουδαστής να ασχολείται με το γραπτό του και να μην επιτρέπει σε κανένα να αντιγράφει από αυτόν.
Ζ. Για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων εξέτασης στη Φυσική, παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους Σπουδαστές να δουν το γραπτός τους και να ζητήσουν διευκρινίσεις για τον τρόπο βαθμολόγησής του.
Στο γραφείο:
Μετά από συνεννόηση μέσω email
Μέσω Email ανά πάσα χρονική στιγμή του 24ώρου και στις 365 ημέρες του χρόνου.
Email Διδάσκοντος: esideris@aspete.gr
Μπορείτε να ρωτάτε οτιδήποτε έχει σχέση με τη θεωρία και το Εργαστήριο Φυσικής.
Δεκτά θα είναι ερωτήματα και προβληματισμοί επί παντός Επιστημονικού ή Ακαδημαϊκού θέματος.